• شنبه 21 دی 1398
  • السَّبْت 15 جمادی الاول 1441
  • 2020 Jan 11
چگونه متخصصان سوانح هوایی سانحه، سقوط یک هواپیما را بررسی و علت حادثه را مشخص می‌کنند؟

کالبدشکافی یک سقوط

تحقیقات برای مشخص شدن علت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در حوالی پرند تهران در حالی ادامه دارد که همزمان خانواده‌های قربانیان با مراجعه به پزشکی قانونی و انجام آزمایش در انتظارند تا با شناسایی بقایای اجساد عزیزان‌شان و تحویل گرفتن آنها، مراسم خاکسپاری قربانیان را انجام دهند.

دقت در اطلاع‌رسانی و اعتبار رسانه‌ها

وقتی شرایط مثل امروز بحرانی می‌شود و خاورمیانه در آستانه جنگ قرار می‌گیرد، بهتر این است که شرایط را به سمت بررسی محاسبه درست‌تر که در اصطلاح «تئوری بازی‌ها» نامیده می‌شود، ببریم.

یک مسئله ناتمام

در روزهایی که آلودگی هوا نفس شهرمان را به شماره انداخته بود، بخش‌هایی از مناطق تهران بوی نامطبوعی را استشمام کردند؛ بویی آزاردهنده با طول زمانی عمدتا دو سه‌ساعته که طی چند روز در مناطق مختلف شهر موجب تاذیآزار شهروندان شد.

روابط شهید سلیمانی با هاشمی همیشگی بود

​​​​​​​هاشمی شاید تنها سیاستمدار ایران بود که در تمام ادوار انتخابات پس از انقلاب یا خود حضور داشت به‌عنوان بازیگر یا بازیگران آن انتخابات را بازیگردانی می‌کرد.

فاضلاب شهری؛ اصلی‌ترین مظنون بو

در کنار روزهای آلوده هوای شهر تهران که شاخص میزان آلودگی آن ساعت‌ به ساعت اعلام می‌شود،  گاهی بوی نامطبوع نیز در برخی از مناطق پایتخت می‌پیچد؛ آن هم در روزهایی که وارونگی دما به حداکثر خود می‌رسد؛ اتفاقی که اگر سال گذشته یک‌بار رخ داد،  امسال تنها در آذرماه 3بار بوی نامطبوع سبب نارضایتی شهروندان شده است.

بن‌بست عابرپیاده

پیاده‌روها از آنجا که عملاً تنها عرصه حضور و بروز مردم در شهرها هستند، جزو مهم‌ترین فضاهای شهری به شمار می‌آیند.

تحریم تازه علیه ایران

سانسور اینستاگرام ایرانی‌ها غیرقابل‌قبول است