• یکشنبه 8 دی 1398
  • الأحَد 2 جمادی الاول 1441
  • 2019 Dec 29

بنزین تک‌نرخی؛ شاید در سال99

گفت‌وگوی همشهری با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه‌مجلس درباره جزئیات طرح تک‌نرخی شدن بنزین در سال آینده
یک عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه از ارائه پیشنهادی به کمیسیون تلفیق بودجه برای تک‌نرخی شدن بنزین خبر می‌دهد که با اجرای آن ضمن حفظ درآمد دولت از محل افزایش قیمت بنزین، سهمیه‌بندی آن منتفی می‌شود و قیمت هر لیتر از این فرآورده روی هزار و 700 تا 2هزار تومان تثبیت خواهد شد.

آلودگی پشت دروازه شهرها

موج جدید آلودگی هوا دوباره احتمالا  از روز دوشنبه به تهران و برخی شهرهای بزرگ برمی‌گردد.

زمانی برای اقدام و عمل

زمانی که مسئولیت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران را بر عهده داشتم، مطالعاتی را در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انجام دادیم که نتایج آن مشخص کرد که براساس یک جامعه آماری قابل اعتماد از داده‌های ثبت‌شده پیشین، عمده بحث آلودگی هوای تهران که منجر‌به تعطیلی مدارس می‌شود، به 3هفته پایانی آذرماه و هفته اول دی‌ماه بازمی‌گردد.

نامعادله فرسودگی و آلودگی

درحالی‌که سرفه می‌کند می‌گوید: «چاره‌ای نیست، اگه فقط یه ‌اتوبوس برای چند لحظه در خطی که سرویس می‌ده، خاموش بشه، نظم کل خط بهم می‌ریزه و صدای مردم درمیاد.

تقدیر از خبرنگار و عکاس روزنامه همشهری در جشنوراه مداد قرمز

در جریان اختتامیه جشنوراه مداد قرمزهلال احمر محمد صادق خسروی علیا خبرنگار و گل آفرین منصوری عکاس روزنامه همشهری به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

نیمی از ایران سفیدپوش شد

برف و باران هرچند بعد از یک هفته آلودگی در کلانشهرها خوشحالی مردم را به دنبال داشته، اما با اختلال در تردد، مسدود شدن برخی راه‌های روستایی و گرفتاری مسافران مشکلاتی هم به بار آورده است.

به دنبال هویت

فرزندانی که مادرایرانی و پدر غیرایرانی دارند، با ابلاغ قانون جدید موفق شده‌اند تابعیت ایران را بگیرند؟ به‌نظر می‌رسد باید به این سؤال جواب منفی داد.

دراگان، دوباره قلعه‌نویی را 4تایی کرد