• یکشنبه 3 آذر 1398
  • الأحَد 26 ربیع الاول 1441
  • 2019 Nov 24

رسانه‌ها خالی از صدای مردم

ایران یکی از حساس‌ترین هفته‌های تاریخ اجتماعی و سیاسی خود را در دهه‌های گذشته پشت سر گذاشت؛ روزهایی پرحادثه که با افزایش قیمت بنزین شروع شد ولی دامنه آن به اعتراضات در شهرهای مختلف کوچک و بزرگ و به‌خصوص مناطق حاشیه شهرها کشیده شد.
دادستان کل کشور و هیأتی از طرف رئیس قوه قضاییه ازمحل بازداشت‌شدگان بازدیدکردند

پیشگیری از تکرار کهریزک

با پایان اعتراضات، موضوع جدی و پر مباحثه میان صاحب‌نظران سیاسی و قضایی، بازداشت‌شدگان و محل نگهداری آنان تا رسیدگی قضایی به اتهاماتشان است.

راز تخریب بانک‌ها

حجم و گستره تخریب شعب و تجهیزات بانک‌ها بر اثر ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین، قابل‌تأمل است و ضرورت دارد تا به این پرسش پاسخ داده شود که راز این تخریب‌ها چیست و آسیب‌رساندن به شبکه بانکی به‌عنوان شریان حیاتی در اقتصاد و مراودات تجاری چه پیامدهایی را به همراه دارد؟

بانیان گره‌های قانونی

قانون اساسی تکلیف قانونگذاری را تعیین کرده و این وظیفه را برعهده مجلس شورای اسلامی گذاشته است.

جایی که معترض از اغتشاشگر جدا می‌‌شود

گفت‌وگو با علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره تعیین محلی برای تجمعات اعتراضی و قانونی مردم
شکی نیست؛ مردم حق اعتراض دارند اما در چارچوب قانون و به شکل مدنی. قانون اساسی ایران هم بر این مسئله صحه می‌گذارد؛ به‌گونه‌ای که در اصل 27آن آمده: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.»

جهانگیری: دولت صدای مردم را می‌شنود

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، گفته است: به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور خدمت ملت بزرگوار ایران عرض می‌کنم که همه تصمیمات دولت با نیت تامین منافع مردم اتخاذ شده و دولت از عمق جان اعتراض و صدای مردم را می‌شنود و برای آن احترام قائل است و تلاش خواهد کرد به آنچه مورد انتظار مردم است جامه عمل بپوشاند.

کسب و کارهای نو در تعلیق

بعد از حدود یک هفته قطعی کامل، روز گذشته سرانجام اینترنت کم و بیش به زندگی مردم بازگشت تا شاید کارهای اکثر جمعیت کشور بار دیگر به حالت عادی بازگردد.
لعیا جنیدی در گفت‌وگو با همشهری درباره میزان نافذ بودن تصمیمات شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا

نمایندگان از گرانی بنزین خبر داشتند

یک سال و نیم پس از تشکیل سازوکار شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا، افکار عمومی محدوده تصمیمات این شورا را در موارد مختلفی همچون گرانی بنزین یا اجرا شدن لوایح FATF مقایسه می‌کند و می‌پرسد چرا یکی ظرف مدت کوتاهی اجرایی می‌شود و دیگری پس از ماه‌ها همچنان در پیچ و خم اجرا معطل مانده است.