• دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
  • الإثْنَيْن 6 رمضان 1439
  • 2018 May 21

بازی جهش و رکود در بازار مسکن

بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت از 11 تا 68 درصد رشد کرده است
بازار مسکن پایتخت سال گذشته را با رشد 26.1درصدی میانگین قیمت به پایان رساند و گرچه در ماه‌های پایانی سال با توهم قیمتی فروشندگان مواجه شد اما با رشد ملایم تعداد معاملات همراه بود تا اینکه در نخستین‌ماه از سال جدید، به‌دلیل رشد قابل‌توجه قیمت‌ها در اکثر مناطق شهری، با چالش بلاتکلیفی خریداران و سرگردانی فروشندگان مواجه شد و در رکود موقتی فرورفت.
شهردار جدید تهران درمراسم تحلیف:

منافع‌مردم را به منافع‌ خودم ترجیح می‌دهم

مراسم تحلیف شهردار جدید پایتخت دیروز برگزار شد تا شورای شهر تهران آخرین گام خود را برای انتخاب شهردار بردارد.به‌همین منظور سیدمحمدعلی افشانی در حضور معاونان فعلی شهرداری تهران رأس ساعت 9صبح به صحن شورای شهر آمد تا سوگندنامه را قرائت کند و رسما بهشت‌نشین شود. در این میان تعداد خبرنگاران و عکاسان هم در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسید.

فیلترینگ؛ تقابل دو گفتمان

شبکه‌های اجتماعی و موبایلی ازجمله تلگرام در سال‌های اخیر بار دیگر یکی از مهم‌ترین مسئله‌های تاریخ معاصر ایران را برای همگان آشکار و رویت‌پذیر کرد؛ «مسئله جایگاه و نقش ارتباط در زندگی روزمره انسان و جامعه ایرانی».

چین آنگونه که ما می‌شناسیم

بی شک چین بعد از دنگ شیائوپینگ تفاوت بسیاری با چین دوره مائو دارد. دوره پس از فروپاشی شوروی هم تفاوت شگرفی با دوره جنگ سرد دارد. چین را می‌توان بزرگ‌ترین قدرت جهان نامید و آن هم به یک دلیل علمی. دولتی که بتواند یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون نفر جمعیت کشورش راکه حدود یک پنجم کل جمعیت روی زمین است، از نظر تأمین مواد غذایی روزانه سیر نگه دارد، کاری بس بزرگ انجام داده است.

نمایشگاه قرآن کریم افتتاح شد

«حضور چندین مؤسسه بزرگ قرآنی در کشور نشان می‌دهد که جریان مردمی قرآن‌گرایی یک جریان قابل توجه و عمومی است، این جریان مشهود و غیرقابل انکار است».

سازگاری با کم‌آبی با توزیع کاهنده مصرف آغاز شد

سرانجام پس از 2سال از تصویب قانون توسعه و بهینه‌سازی مصرف آب شرب شهری و روستایی، وزارت نیرو طرح توزیع لوازم کاهنده آب را اجرا کرد.

ابهام در نحوه برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان

حاشیه‌های مدارس تیزهوشان سمپاد گویا تمامی ندارد و فقط از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. جدیدترین حاشیه این مدارس حالا تغییر نوع پذیرش است که سبب شده دانش‌آموزان پایه ششم این‌بار برای شرکت در آزمون این مدارس که در نیمه سوم تیرماه است، در ابهام کامل به سر ببرند.
«جمعیت، تهران و آینده این ابرشهر» از نگاه حسین محمودیان و حسین ایمانی جاجرمی

ایستاده در گسل های جمعیتی

در روزگاران قدیم، حاکمان برای اینکه تعداد سربازانی را که می‌توانستند برای جنگ‌های خودشان اجیر کنند به‌دست بیاورند، اقدام به سرشماری‌های تخمینی می‌کردند. همچنین برای اینکه بتوانند از مردم نگون‌بخت مالیات و باج و خراج بگیرند، بازهم به سمت و سوی سرشماری‌های تخمینی می‌رفتند. بقیه‌اش چندان برایشان مهم نبود؛ مهم برای آنها سرباز و پول بود که با همین 2 کار ساده می‌توانستند ساماندهی‌اش کنند.

نیکوکاری به وقت افطار

یک فیلترینگ و چند روایت

نشست مشترک نمایندگان تهران در مجلس و اعضای شورای شهر با شهردار جدید

10هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو