• شنبه 26 اسفند 1396
  • السَّبْت 29 جمادی الثانی 1439
  • 2018 Mar 17

سناریوهای اقتصاد97

«به‌احتمال خیلی زیاد در سال آینده هم تورم را در محدوده تک‌رقمی خواهیم داشت و ما سعی کرده‌ایم بر وظیفه تخصصی خود یعنی آرامش در بازار پول و ارز تمرکز داشته باشیم. جهت‌گیری سیاست‌های ما حرکت اقتصاد به سمت ثبات توأم با روند رو به بهبود شاخص‌های کلان با هدف رفاه بیشتر برای مردم است.»

ردپای بهار در شهرهای ایران

نواهای خوش و شاد که آمدن بهار را نوید می‌دهند، بلند شده‌اند. طنین بهارخوانی یا همان نوروزخوانی این روزها در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود و جالب اینکه امسال، کلانشهرها بیشتر از سال‌های گذشته به صف شهرهایی پیوسته‌اند که این رسم دیرینه ایرانی را برگزار می‌کنند.

نوروز را جهانی کنیم

در مهر‌ماه 1388مهم‌ترین جشن باستانی ایرانیان به ثبت جهانی رسید. درخواست ثبت نوروز به‌عنوان میراث غیرملموس جهانی تقاضای مشترک کشورهای ایران، هند، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، پاکستان و ترکیه بود.

اتحاد نفتی با روس‌ها چطور شکل گرفت

دروازه صنعت نفت ایران، چهارشنبه هفته گذشته، برای نخستین بار در 109سال گذشته، رسما به روی روس‌ها باز شد.

دست تماشاگر تئاتر باز است

خوشبختانه مدتی است در تهران فضاهای متعددی برای اجرای تئاتر ایجاد شده است و به یمن وجود همین فضاها شاهد نوعی تنوع و گونه‌گونی در آثار نمایشی هستیم و گروه‌های حرفه‌ای، آماتور، دانشجو و... آثار خود را روی صحنه می‌برند و هر یک از این آثار نیز طبیعتا تماشاگر خاص خود را دارند و این‌گونه‌گونی سبب تنوع تماشاگران هم شده است.

انزوای آمریکا در کوبورگ

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه کشورهای1+5به ریاست سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

نجفی: خبرهای دروغ آفت اخلاقی امروز است

تنها یک روز بعد از استعفا، شهردار تهران دوباره فعالیتش را آغاز کرد. البته با شعری از حضرت مولانا «بهتر آن باشد که سر دلبران/ گفته‌آید در حدیث دیگران» در پایان مراسم هم هنگامی که عکاسان خبری از او خواستند تا رو به دوربین دست تکان دهد، با لبخندی بر لب گفت: «هنوز زود است. بگذارید به وقتش.»
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان:

هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور وجود ندارد

رهبر انقلاب: شرط تحقق این وعده‌ مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاه‌های آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.

برگزاری مراسم سالگرد فرزند امام ره

تعیین‌مزد‌97 براساس‌« تورم» و «سبد معیشت»

حکم قصاص پزشک تبریزی به جرم قتل همسرش