07
یکشنبه 4 تیر 1402
شماره 8810
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شهرک‌نشینان صهیونیست، ظهر شنبه به روستای «ام صفا» در شمال غرب رام‌الله مرکز کرانه باختری حمله کردند.
جان کربی، سخنگوی امنیت ملی و کارین ژان‌پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در مواجهه با پرسش خبرنگاران درباره اتهامات وارد شده به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و هانتر بایدن، پسرش مبنی بر اعمال فشار بر یک تاجر چینی، طفره رفته و از ارائه پاسخ خودداری کردند.
به‌دنبال حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به شهر «القرداحه» در لاذقیه غرب سوریه و منطقه «دیر شمیل» در استان حماه غرب سوریه یک شهروند سوری کشته و 2 تن دیگر مجروح شدند.
جهان‌نما
سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد، ولیعهد عربستان برای عادی‌سازی‌ روابط با رژیم صهیونیستی 3خواسته «پرهزینه» دارد.

شورش در روسیه؛ از آغاز تا پایان

پوتین به‌همراه رئیس‌جمهور بلاروس، شورش رئیس گروه واگنر را مهار کردند
گزارش
روسیه در میانه جنگ اوکراین، درگیر شورش مسلحانه داخلی شده است؛ شورشی که به‌ گفته «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور، به منزله خنجر از پشت است. پوتین در سخنرانی روز شنبه ‌خود ضمن تأکید بر عزم کرملین برای مقابله با این شورش، به مردم روسیه اطمینان داد که سازمان‌دهندگان خیانت اخیر به ‌شدت مجازات خواهند شد.

جاسوسی پلیس آلمان از فعالان محیط‌زیستی

یک رسانه آلمانی با استناد به برخی اسناد داخلی اعلام کرد که دفتر دادستانی مونیخ در تحقیقات خود درباره گروه معترضان آب و هوایی به‌مدت چندین‌ماه گفت‌وگوهای تلفنی آنها با خبرنگاران را شنود کرده است.
نقل‌قول/ تعهدات ارمنستان به باکو باید مکتوب شود
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان:  ارمنستان تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است، اما این موضع‌گیری باید به‌صورت مکتوب نیز قید شود و ارمنستان باید تعهدات خود را امضا کند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
غرق شدن یک کشتی در دریای مدیترانه طی هفته گذشته جان حدود 500نفر را گرفت؛ فصل تلخ دیگری در داستان ادامه‌دار قاچاق انسان که سیاستمداران و مقامات ارشد در مقابله با آن ناتوان به‌نظر می‌رسند.