9
پنج شنبه 1 خرداد 1399
شماره 7948
دوچرخه
23023531
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زندگی، یک دایره است!

قانون دنیا این‌طور است که هر آغازی پایانی دارد. ما یک ماه است که بیش‌تر از همیشه با تو هستیم.
ویژه
چهارمین جشنواره‌ی «مادران قصه‌‌گو» امسال با بخش تازه‌‌ی کرونا در حال برگزاری است. مادران قصه‌گوی ایرانی تا ششم خرداد فرصت دارند قصه‌های خود را به شکل ویدیوهای کوتاه برای جشنواره ارسال کنند.
با این‌که نام رفتار شما فداکاری است،‌ من نمی‌توانم خودم را جای شما بگذارم؛ چون تحمل رنج دوری از خانواده را،‌ آن هم برای این مدت طولانی ندارم.
گاهی دلت می‌خواهد چیزی را نزد خودت نگه داری؛ چیزی که از نگاه سایر آدم‌ها نه‌تنها ارزش نگه‌داری ندارد، بلکه دردسر هم دارد. اما تو پیش خودت فکر می‌کنی ارزش بعضی چیزها، لزوماً نه در همان زمان که بعدها آشکار می‌شود.
نشست روی صندلی و پاهایش را تاب داد: «مامان من حوصله‌ام سر رفت. پس کی دایی‌علی می‌آد؟» مادر لبخند زد و دستی بر سر زهرا کشید. «می‌آد دخترم عجله نکن.»
گفت‌وگو با «کریس پِرن»، نویسنده و کارگردان انیمیشن «خانواده‌ی ویلوبی»

همه‌چیز از زاویه‌ى دید یک گربه!

بیش از دو دهه است که «کریس پِرن» در صنعت انیمیشن فعالیت می‌کند، اما پیش از انیمیشن «ویلوبی‌ها» یا «خانواده‌ی ویلوبی»، فقط انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی2» را به‌عنوان کارگردان در کارنامه داشت‌.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نامزدهای خود را برای جایزه‌ی جهانی یادبود آسترید لیندگرن در سال 2021 اعلام کرد.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
وقتی کارش را شروع کرد، گل‌های درختان چریش ریخته بودند و تابستان آمده بود. روزهای آخر بهار سال 1398، زیر سایه‌ی درخت بزرگ چریش نشست و برای بچه‌های روستا کتاب خواند و بعد کتاب‌ها را امانت داد و ماجرای کتاب‌خانه‌ی روستای «وَشنامِ دُرّی» آغاز شد.