54
دو شنبه 15 مهر 1398
شماره 7778
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کشف ۴۵هزار کیلوگرم چوب و زغال قاچاق

در استان چهارمحال و بختیاری
جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از کشف ۴۵ هزار و ۸۵۴ کیلوگرم انواع چوب و زغال قاچاق در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
اخبار ویژه
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عموم مردم شریف لردگان همراهی و همکاری خوبی با نیروهای انتظامی و امنیتی داشته و دارند و همین عامل سبب عقیم ماندن توطئه ضد انقلاب در بین خواسته‌های مردم در این شهر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح پاییزه جمعیت هلال ‌احمر استان خبر داد و گفت: امدادگران جمعیت هلال ‌احمر در حوادث جاده‌ای، کوهستان و دریایی در این طرح به آسیب‌دیدگان امدادرسانی می‌کنند.
کارشناس حفاظت محیط‌زیست استان یزد از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای رهاسازی گونه ارزشمند گوزن زرد ایرانی در جنگل باغ شادی خاتم پس از 12 سال تلاش برای حفظ این گونه در سایت تکثیر این زیستگاه خبر داد.
پسته از مهم‌ترین خشکبار ایران در تولید و صادرات است و ارزآوری بالایی برای کشور دارد اما بازار آن طی چند سال اخیر با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو شده که در راس آن می‌توان به گران شدن ناگهانی و سرسام‌آور قیمت این محصول اشاره کرد.

احیای شریان‌های تاریخی یک شهر

با تلاش و پیگیری‌های مستمر کشاورزان منطقه، بعد از 17 سال آب در مادی‌های دستگرد جاری شد
شهری
مادی در گویش عامیانه اصفهانی به جوی بزرگ و مجرای آبی گفته می‌شود که از رودخانه کوچک‌تر و از نهر بزرگ‌تر است و برای مصارف زراعی و کشاورزی و یا تامین آب شرب اهالی شهر به کار گرفته می‌شده است.
تولد دوباره تالاب گندمان

تولد دوباره تالاب گندمان

زیستگاه بزرگ پرندگان با مشارکت مردم  منطقه گندمان احیا شد
تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری که با مشارکت مردم در مسیر احیا قرار گرفته، هم‌اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار است و پرندگان بار دیگر به این تالاب مهاجرت کرده‌اند.

انتقاد از ضعف نظارت بر نرخ‌گذاری‌ها در یزد

مسئول بسیج اصناف یزد با اشاره به خلأ مدیریتی در بحث نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و همچنین مقوله نرخ‌گذاری در این استان، گفت: در بحث نظارت بر نرخ‌گذاری، ابلاغ و اجرای نرخ مصوب در برخی صنوف یزد کم‌کاری شده است.

جمع‌آوری ‌هزار دست‌فروش از شهر

در استان اصفهان
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در 6 ماه گذشته یک هزار و ۴۰ دست‌فروش و ۲۱۲ متکدی از شهر جمع‌آوری شدند.