02-03
شنبه 16 تیر 1403
شماره 9144
سیاسی- دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اسرائیل آماده پذیرش توافق با حماس به هر قیمتی است

یک مقام مسئول در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده فرماندهان ارتش برای پذیرش هر توافقی با جنبش حماس با هر هزینه‌ای آمادگی دارند .
ویژه
حزب‌الله لبنان بار دیگر پایگاه نظامی الرمثا، یکی از مقرهای ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.
برخی نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اکثر شهرک‌نشینان صهیونیست که از جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین آواره شده‌اند، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.
شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرده که طی عملیاتی پیچیده در محله الشجاعیه شهر غزه ۱۰سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را از پا درآورده است.
سخنگوی شورای ‌نگهبان با بیان اینکه بر اساس قانون، نظارت بر فرایند انتخابات، منحصراً در اختیار این شوراست و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد، گفت: اگر سامانه‌های دیگری به‌جز سامانه «مردم ناظر» برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده ‌است، از نظر ما هیچ اعتباری ندارد.
رهبر انقلاب: مشارکت بیشتر، خرسندکننده است

چشم دشمن کور

رشد چشمگیر حضور مردم در دور دوم انتخابات؛ برنده جمهوری اسلامی ایران است
گزارش
مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه، 15تیرماه در شرایطی برگزار شد که بررسی‌های میدانی از ثبت مشارکتی فراتر از مرحله نخست انتخابات خبر می‌دهد؛ مشارکتی که ثمره آن روی‌کار آمدن دولتی با پشتوانه مردمی و اقتدار بین‌المللی جمهوری‌اسلامی ایران خواهد بود.
قوانین و رویدادهای انتخاباتی عجیب در جهان

قوانین و رویدادهای انتخاباتی عجیب در جهان

انتخابات در کشورها و مناطق مختلف جهان با برخی رویدادها یا وعده‌های عجیب گره خورده است
سال2024 در سطح جهان یکی از پرانتخابات‌ترین سال‌هاست و شهروندان و رأی‌دهندگان در کشورهای مختلف جهان، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ طی یک سال به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.
استارمر، نخست‌وزیر ضد‌فلسطینی را بشناسید
کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر که پس از کناره‌گیری ریشی سوناک به‌عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس معرفی شده گرچه خود را منجی این کشور بحران‌زده معرفی کرده، اما به اعتقاد اغلب ناظران، محبوبیت و نفوذ لازم را برای یک سیاستمدار ندارد.
نیروهای ‌مسلح ایران طی سال‌های اخیر گام‌های قابل‌توجهی در مسیر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برداشته‌اند. امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش بر توجه خاص به عرصه‌های نوپدید مثل هوش ‌مصنوعی و پلاسما، لیزر، زیست‌فضایی، سایبری و شناختی به‌منظور ارتقای توان رزم تأکید کرد.

روابط راهبردی تهران و پکن

در دیدار سرپرست ریاست‌جمهوری ایران و رئیس‌جمهور چین در حاشیه اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دوطرف بر توسعه روابط راهبردی دوجانبه تأکید کردند.

آتش زدن پرچم آمریکا همزمان با روز استقلال

معترضان ضد‌اسرائیلی روز استقلال آمریکا را با آتش زدن پرچم‌ آمریکا در واشنگتن برگزار کردند.

شهادت بیش از ۸ هزار دانش‌آموز فلسطینی در غزه

رژیم صهیونیستی به‌طور گسترده نظام آموزشی را در غزه هدف قرار داده است.
PDF سیاسی- دیپلماتیک
کوتاه سیاسی- دیپلماتیک
خبرسازان
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری ایران در حاشیه اجلاس شانگهای، رابطه 2کشور را دوستانه، ناگسستنی و تغییرناپذیر ارزیابی کرد.
هشتگ