05
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
شماره 9088
فرهنگ شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

همگام با نمایشگاه کتاب
محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
ویژه
کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» نوشته سارا عرفانی، یکی از آثار مطرح این نویسنده است که از زمان انتشار با استقبال مخاطبان مواجه شده است.
عکس نوشت
مراسم تشییع و تدفین 2شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت‌ماه1403 و با حضور زائران و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیتع برگزار شد.
گفت‌وگو با سارا عرفانی، نویسنده، مؤسس و مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ

تیم زنان نویسنده را ساختیم

چطور بر چالش‌های نویسندگی و مادری غلبه کنیم؟
گزارش
چند سال پیش تعدادی از بانوان نویسنده با هدف هم‌افزایی و تولید آثار ادبی قوی‌تر، ماندگار و تأثیرگذار دور هم جمع شدند تا در حوزه ادبیات گام جدی‌تری بردارند. البته آنها در ابتدا با فعالیت‌های ساده و ابتدایی کارشان را شروع کردند.

خبرهای کوتاه از دنیای فرهنگ

نشست تخصصی «سندپژوهی و سندشناسی؛ چالش‌ها و چشم‌اندازها» به‌مناسبت روز اسناد ملی به همت پژوهشکده اسناد معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز دوشنبه، ۱۷اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود.
عاشورای امام‌صادق‌ع‌
پانزدهم اردیبهشت1403 به مناسبت سالروز شهادت امام صادقع در بیست‌و‌پنجمین روز از‌ ماه شوال، اجتماع‌های بزرگی در شهرهای مختلف ایران اسلامی و با حضور گسترده مردم برگزار شد.
سیدمحمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امسال برای نخستین‌بار جشنواره ملی روستایی و عشایری، در روستای کردر رضوی میناب هرمزگان آغاز به‌کار کرد.