24-25
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
شماره 9102
تندرستی4-5
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

5باور اشتباه

درباره حجامت چند نکته نادرست میان مردم رواج پیدا کرده و براساس آن تصور می‌کنند که می‌توانند به نتیجه مطلوب برای سلامتی دست پیدا کنند.
ویژه
سایت healthline.com در مقاله‌ای اعلام کرده، نتیجه یک بررسی انجام‌شده در سال2018 درباره اثرات حجامت نشان می‌دهد که تقویت جریان خون پوست، تغییر خواص بیومکانیکی پوست، افزایش آستانه درد، بهبود متابولیسم موضعی بی‌هوازی بدون اکسیژن ، کاهش التهاب و تقویت ایمنی سلولی از نتایج حجامت است.
در بخش دیگری از مقاله سایت healthline.com عنوان شده که حجامت ممکن است با تحریک پاسخ ایمنی، به‌صورت موضعی و سیستمی، سموم را از بین ببرد.
در بازی‌های المپیک تابستانی2016، ورزشکاران آمریکایی در رشته‌های شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی با چندین علامت دایره‌ای روی کمر و شانه‌های خود به رقابت پرداختند که گفته شده ناشی از حجامت بوده است.
تصاویر ثبت‌شده از مایکل فلپس، شناگر آمریکایی هنگام مسابقه، دایره‌های قرمز عجیبی را در کمر و بازوهایش نشان می‌دهد که گفته می‌شود از حجامت چینی استفاده کرده است.

مکملی برای بهبود کیفیت زندگی

حکمای طب سنتی از رازی تا ابن سینا و جرجانی حجامت را از ارکان درمان می‌دانند
جمله «حجامت کن، خوب‌میشی!» در اغلب محافل خانوادگی، جمع دوستان، کوچه و بازار و حتی پیج‌های فضای مجازی شنیده می‌شود؛ اینکه افراد دائم به یکدیگر توصیه می‌کنند که برای هر مشکلی که برای سلامتی‌شان رخ داده، یک حجامت ساده انجام دهند و از بیماری عبور کنند.