07
سه شنبه 14 آذر 1402
شماره 8962
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهترین نوع تغذیه در روزهای آلوده

گپ‌وگفت
دکتر زهرا شجری، متخصص قلب و عروق و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا درباره علائمی که ممکن است به‌دلیل آلودگی هوا تجربه کنید، می‌گوید: علائم اثرات مضر آلودگی هوا بر سلامت می‌تواند شامل این موارد باشد: خستگی، سردرد یا سرگیجه، سرفه و عطسه، خس‌خس سینه یا مشکل در تنفس، مخاط بیشتر در بینی یا گلو، خشکی یا تحریک چشم، بینی، گلو و پوست.
ویژه
علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: تضییع حق بیمار خط قرمز اخلاقی و حرفه‌ای کادر درمان است. نظام سلامت در زمان همه‌گیری کرونا، سرمایه اجتماعی عمیقی کسب کرده که در هر صورت باید از این پشتوانه مردمی محافظت کرد.
مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون:هم‌اکنون زیرساخت‌های انتقال خون در بسیاری از نقاط کشور قدیمی و فرسوده است و درصورت بروز بحران، جایگزینی برای مراکز فرسوده انتقال خون نداریم و تجهیزات بسیاری از مراکز باید روز آمد‌سازی‌ و نوسازی شود.
هوا در خانه می‌تواند به بدی محیط بیرون یا حتی بدتر باشد.
8 لیوان آب در شبانه روز، چیزی است که افراد باید تلاش کنند تا به بدن‌شان برسانند. به‌گفته رباب مقصودی، اورولوژیست، مصرف کم آب یکی از علل اصلی ابتلا به سنگ کلیه است و این آب می‌تواند آب لوله‌کشی یا آب چشمه باشد.

گره بزرگ اهدای عضو در ایران

به دلیل مطلع نبودن خانواده‌ها از شرایط مرگ قطعی مغزی، بیماران نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهند
گزارش
شاخص اهدای عضو در ایران ۱۲.۵نفر در هر یک‌میلیون نفر و تقریبا نصف میزان ایده‌آل این حوزه است.