04
دو شنبه 19 شهریور 1403
شماره 9201
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گسترش مبادلات تجاری با کشور‌های اسلامی

تجارت
تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ۵ماه ابتدایی سال‌ جاری با ۱۵درصد افزایش به ۲۶.۷میلیارد دلار رسید.
ویژه
درحالی‌که در سال‌های قبل ایران در تولید مرغ دچار مشکل بود و هرازگاهی دولت‌ها برای تنظیم بازار مجبور به واردات مرغ می‌شدند،
اگرچه نام‌هایی برای رئیس جدید بورس در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود اما همچنان وضعیت رئیس این سازمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
انرژی
از زمان آغاز به‌کار دولت چهاردهم، رئیس‌جمهور و معاون اول او به‌صراحت از قیمت پایین بنزین انتقاد کرده‌اند و سؤال این است که آیا دولت درصدد اصلاح قیمت است یا فکری دیگر برای رفع ناترازی این فرآورده نفتی دارد؟

اصل ماجرای عوارض 10 یورویی

عوارض جدید 10یورویی از مسافران پروازهای خارجی دریافت و صرف توسعه فرودگاه‌های کشور خواهد شد
گزارش
سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده که براساس آن، مسافرانی که برای مقاصد خارجی بلیت هواپیما خریداری می‌کنند، باید معادل 10یورو به‌عنوان عوارض به خزانه واریز کنند که البته رقمی حدود 540هزار تومان می‌شود و برای مسافران پروازهای خارجی هزینه سنگینی محسوب نمی‌شود.

پیامدهای ورود ترکیه به بریکس

برخی از تحلیلگران معتقدند که پیوستن ترکیه به بریکس، سایر کشورها را نیز برای این کار تشویق خواهد کرد.
کلاهبرداری با کارت سوخت
کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری بوده و افزایش یا کاهش سهمیه کارت‌های سوخت، فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.
مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تا 5سال آینده جریان واردات کالا و تجهیزات در صنعت پتروشیمی معکوس می‌شود و ایران تبدیل به هاب و مرکز تولید صنایع نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی خواهد شد.