04
دو شنبه 1 مرداد 1403
شماره 9158
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ضریب جینی در کف 13ساله

شکاف طبقاتی
شاخص ضریب جینی به‌عنوان واحد اندازه‌گیری توزیع درآمد در کشور به کف رسید. به ‌گفته محمدرضا فرزین، رئیس ‌کل بانک مرکزی ضریب جینی در سال۱۴۰۲ با رقم۰.۳۶۱۴ به کمترین میزان حداقل طی یک دهه اخیر رسیده است.
ویژه
آمار‌ها نشان می‌دهد از زمستان سال گذشته تاکنون 6.6تن شمش و 278هزار و 689قطعه انواع سکه طلا در مرکز مبادله ایران فروخته شده است.
خودرو
مدیرعامل ایران خودرو و سایپا روز گذشته از انجام مکاتبات جدی وزارت صنعت با شورای رقابت برای حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو خبر دادند.

قطار دو سر برد

با اعزام قطار کانتینری از بندر خشک آپرین در تهران به مقصد چین، بار دیگر امیدها برای فعال شدن کریدور ریلی شرق به غرب احیا شد
گزارش
‌مسیر ریلی ایران - چین دوباره جان گرفته و دیروز بعد از مدت‌ها با اعزام قطار کانتینری دو‌سر بار به مقصد چین، آغازی برای فعال‌سازی این مسیر ریلی استراتژیک پایه‌گذاری شد.

افغانستان دلارزدایی می‌کند

سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد 2کشور در راستای مقابله با تحریم‌های غرب، در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات دوجانبه هستند و قرار شده به جای دلار به سمت استفاده از روبل یا افغانی بروند.
هشدار برقی به مراکز خرید
حامد احمدی، مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: تلاش خواهد شد که مراکز تجاری و اداری بسیار بزرگ بین ساعت‌های ١٣ تا ١٨ برای مدیریت مصرف برق تعطیل شود. مردم عدم‌رعایت مصرف بهینه برق در همه مراکز خرید، ادارات و... را اطلاع دهند.
براساس آخرین آمار میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۰درصد بوده و 7سد بیش از ۹۰درصد آب دارند و میزان بارش‌ها نیز نسبت به سال قبل ۱۹درصد افزایش داشته است.