04
شنبه 23 تیر 1403
شماره 9151
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چگونه ارز اربعین بگیریم؟

راهنما
مسیر دریافت ارز اربعین به دینار عراق مشخص شد و زائران باید به 7بانک ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، ملت، پست‌بانک، پارسیان و سپه مراجعه کنند.
ویژه
از مجموع 4میلیون واحد مسکونی موضوع نهضت ملی مسکن، 2.7میلیون واحد در مراحل مختلف از تخصیص زمین تا نازک‌کاری در حال اجراست و دولت جدید نیز بنا به دلایلی این روند را تا اتمام کار ادامه خواهد داد.
گزارش
ایران و روسیه به‌عنوان 2کشور تحت فشار تحریم‌های غرب درصدد هستند تا دلار را از مبادلات تجاری‌شان حذف کنند و دیگر کشورهای همسو با خود و مخالف با سیاست‌های کشورهای غربی را مجاب کنند تا آنها هم به دلارزدایی بپیوندند. آیا نسخه مشترک تهران و روسیه فراگیر می‌شود؟

اصلاح دهک درآمدی‌مان ممکن است؟

رفتار مالی، اصلی‌ترین عاملی است که با جابه‌جا کردن دهک درآمدی خانوار منجر به تغییر حمایت‌های دولتی می‌شود
یارانه
تغییر در رفتارهای مالی خانوار یکی از معیارهای اصلی در تغییر دهک درآمدی است که البته در مواردی، مانند گردش مالی بالا به دلایل خاص، امکان اعتراض به آن وجود دارد و مشکل می‌تواند پس از رسیدگی وزارت کار برطرف می‌شود، اما خانوارهای عادی که رفتار مالی خطی و بدون تغییر دارند، بهتر است برای حفظ دهک خود از هر گونه گردش مالی کلان غیرمرتبط با درآمد و هزینه خانوار جلوگیری کنند.

سرمایه‌گذاری گسترده چینی‌ها برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر

چین سرگرم ساخت نیروگاهی با ۳۳۹گیگاوات ظرفیت نیروی بادی و خورشیدی است که معادل ۶۴درصد از ظرفیت جدید جهانی است.
جلوگیری از مانع تراشی دربرابر کسب‌وکارها
درگاه ملی مجوزها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ارائه شناسه یکتا از سوی صاحبان کسب‌وکار به مأموران دولتی، نظامی، انتظامی و ضابطان قضایی کافی است و درخواست مدارک بیشتر در این زمینه از سوی نهادها جرم است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
محسن ذبیحی، معاون شرکت توانیر گفت: در تابستان حدود ۶۰درصد از تقاضای برق تولیدی در کشور به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.