04
سه شنبه 29 خرداد 1403
شماره 9129
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزارت اقتصاد ژاپن با توجه به بازنشستگی نیروگاه‌های قدیمی، سرگرم بررسی طرحی است تا اجازه دهد نیروگاه‌های هسته‌ای توسعه پیدا کنند.
براساس اصلاحیه تصویب‌نامه هیأت وزیران، واردات آیفون۱۴ به بالا همچنان ممنوع است و سود بازرگانی مدل‌های قبلی هم ۹۶درصد تعیین شده است.
یکی از دلایل به صرفه بودن سرقت موبایل در ایران، وجود خریداران فراوان در کشورهای همسایه به‌ویژه افغانستان است‌ چون گوشی سرقتی ایرانی، در این کشور قابل ردیابی نیست و اراده‌ای هم برای رصد آن وجود ندارد.
الکترونیکی‌شدن امور دولتی که سال‌هاست تحت عنوان دولت الکترونیک پیگیری می‌شود، عموم مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی را ناگزیر کرده است برای انجام امور دولتی و اداری خود به‌جای مراجعه حضوری، به سایت شرکت‌ها و ادارات مراجعه کنند و حداقل بخش اصلی کارهای خود را از طریق این سایت‌ها انجام دهند.

نامزدها پشت فرمان خودرو

مرور برنامه‌ها و راهکارهای نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره صنعت خودروسازی و بهبود بازار این کالا
گزارش
تقریبا همه نامزد‌های ریاست‌جمهوری اعتقاد دارند صنعت خودرو‌سازی‌ به‌دلیل بحران‌هایی که در این صنعت وجود دارد، نیازمند اقدامات فوری و مهمی است.
قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، ممنوع

قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، ممنوع

اواخر آذر پارسال، شرکت‌های هواپیمایی به استناد رأی دیوان عدالت اداری از مصوبه ستاد تنظیم بازار برای قیمت بلیت هواپیما عدول کردند و بهای فروش بلیت در مسیرهای داخلی را 40 تا 70 درصد افزایش دادند.
از پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری جا نمانید
اگر قصد دارید در نیمه اول تیرماه با قطار مسافرت کنید، از امروز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا 15تیرماه آغاز می‌شود و مسافران می‌توانند به‌صورت اینترنتی و حضوری نسبت به خرید بلیت مورد نیاز خود اقدام کنند.
عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه طبق قانون باید معادل ریالی ۵۱۰میلیون دلار از منابع ارزی صندوق به صندوق تثبیت بازار بورس تزریق شود، اعلام کرد: از این میزان تاکنون حدود ۴۵۰میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده و حدود ۶۰میلیون دلار باقی مانده که این ۶۰میلیون دلار نیز طی 3 مرحله وارد بورس می‌شود.