04
یکشنبه 20 خرداد 1403
شماره 9121
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آینده نامعلوم حذف صفرهای اضافه

خبرسازان
در روزهای اخیر شایعه حذف 6صفر از مقابل پول ملی دوباره شدت گرفته. این در حالی است که بانک مرکزی تصمیمی برای این کار ندارد و آنچه باعث طرح این ماجرا شده، انتشار یک گزارش صرفا تحقیقاتی توسط 2محقق در پژوهشکده پولی و بانکی است.
ویژه
وزیر کار از واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در بورس خبر داد.
افزایش نرخ بهره بین‌بانکی، کاهش قیمت گوشت قرمز، تغییر در نحوه پرداخت مطالبات گندم‌کاران، اجرای فاز دوم بارنامه الکترونیک و ابلاغ وظایف دستگاه‌ها برای بهبود محیط کسب‌وکار ازجمله خبرهای اقتصاد ایران در روز گذشته بود.
قیمت‌ها در بازار خودرو به ارقامی رسیده که دیگر هر کسی نمی‌تواند خودروي نو ازجمله خودرو‌های معمول داخلی را بخرد. خودروسازان نیز ثبت‌نام جدید ندارند.

سرقت زعفرانی

رقبایی مانند اسپانیا و افغانستان زعفران ایران را به نام خود صادر می‌کنند
گزارش
ایران جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران در جهان شناخته می‌شود و زعفران ایرانی به‌دلیل کیفیت بالا و عطر و طعم منحصربه‌فردش معروف است اما چند روز پیش عنوان شد که یک مؤسسه بین‌المللی مزه در بلژیک جایزه طعم برتر سال2024 را با 3ستاره طلایی به زعفران هرات اهدا کرد.

حقوق ماسک: 56میلیارد دلار!

حمایت ترامپ از ارزهای دیجیتال، واکنش منفی بیت‌کوین به داده‌های ضعیف بازار کار آمریکا، حقوق 56میلیارد دلاری ایلان ماسک، گرانی غذا در جهان، تثبیت نرخ بهره در روسیه، جهش صادرات چین و رشد اقتصاد منطقه یورو، از داغ‌ترین خبرهای اقتصاد جهان بود.
عدد خبر/ 550 هزار واحد
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به بیش از ۲میلیون و ۶۰۰هزار واحد رسیده و از این تعداد بیش از ۵۵۰هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.