04
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
شماره 9086
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خوش‌بینی به اقتصاد آسیا

گشتی در اقتصاد جهان
صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال‌جاری به‌جای 4.2درصدپیش‌بینی 6‌ماه پیش 4.5درصد رشد کند.
ویژه
اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰سال برگزار شد. استقبال امارات از سرمایه‌گذاری در ایران یکی از نکات مثبت این نشست دو جانبه بود.
تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شامل موتورسیکلت و خودرو به بیش از ۱۲میلیون دستگاه رسیده است. همچنین، بیش از ۸۰درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند.
دولت با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به میزان مصوبه مزد 1403 کارگران موافقت کرد.
خودرو
یک روز بعد از آنکه طبق گزارش گمرک مشخص شد بخش زیادی از ارز کشور در سال گذشته به شرکت‌های خودروسازی‌ای که تولیداتشان مونتاژی است تخصیص یافته است، وزیر صنعت یک تیم کارشناسی را دیروزمأمور بررسی این موضوع کرد.

مصرف 24 میلیون تایر در سال

پیش‌بینی می‌شود امسال ظرفیت تولید لاستیک سواری در ایران 20درصد افزایش یابد و به 25میلیون حلقه برسد
گزارش
بازار لاستیک خودرو سال گذشته به‌دلیل کاهش تولید و عرضه و همچنین تأخیر در تحویل تایرهای ثبت‌نامی دولتی ملتهب بود و صف‌های طویل خرید لاستیک خبرساز شد. امسال اما پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید لاستیک افزایش پیدا کند و بخش عمده نیاز بازار از محل تولیدات داخل تامین شود.

صادرات ایران به پاکستان روی نمودار صعودی

صادرات پاکستان به ایران در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰میلیون دلار نبوده و با روندی کاهشی از سال۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.
رونق تولید با مشارکت همشهری
اصیل‌ترین، فاخرترین و در عین حال، سخت‌ترین کار در اقتصاد، تولید است. با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، همشهری برای پیگیری مشکلات تولید در خدمت شماست. نکته‌ها و دغدغه‌هایتان را در زمینه تولید با ما در میان بگذارید.