04
سه شنبه 10 مرداد 1402
شماره 8845
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تورم؛ دغدغه یک اقتصاد

چهره روز
محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی مهم‌ترین مسئله امروز اقتصاد ایران را تورم می‌داند و می‌گوید: کنترل تورم در ایران فقط به بانک مرکزی محدود نمی‌شود و تورم ناشی از سلطه مالی یا ناترازی‌ها یا کسری بودجه هم هست، اما بانک مرکزی باید به سیاستگذاران پاسخگو باشد و سیاست‌های صحیح را در این‌باره اتخاذ کند.
ویژه
خبر: مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت می‌گوید: تجارت ایران در بهار امسال‌‌ 2میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته که عموما مربوط به بخش پتروشیمی بوده، اما در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی ثبات یا افزایش را تجربه کردیم.
با ابلاغ بخشنامه جدید گمرک، مسافران ورودی به کشور که تاکنون برای گوشی‌های تلفن همراه خود حقوق ورودی نمی‌پرداختند مشمول پرداخت تعرفه 30درصدی برای موبایل‌ خود شده‌اند.

رأی دولت به‌اقتصاد‌شفاف‌

3 وزارتخانه تخصصی چگونه با توزیع کالاها در شبکه غیرشفاف مخالفت‌‌کردند؟
گزارش
از ابتدای هفته جاری خبرهایی در مورد توقف فعالیت بورس کالا و بازگشت به نظام حواله‌ای گذشته مطرح شد؛ با این حال روز یکشنبه سازمان بورس با صدور اطلاعیه‌ای خبر توقف فعالیت بورس کالا را ‌تکذیب کرد.

افزایش دوباره قیمت شربت

قیمت انواع شربت در یک‌ماه گذشته باز هم افزایش یافت. به گزارش همشهری نگاهی به قیمت جدید انواع شربت‌ها نشان می‌دهد بعضی از محصولات بین 20 تا 50درصد نسبت به خردادماه گران‌تر شده‌اند.
بی‌تابی برقی در 3روز آینده
در شرایطی که ظرف 2‌ماه گذشته متوسط دمای کشور نسبت به سال گذشته به‌مراتب بیشتر بوده حالا خبرها حکایت از آن دارد که ظرف 3روز آینده هوا بسیار گرم‌تر از قبل می‌شود تا جایی که ممکن است نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق هم گرمازده شوند و نتوانند خانه‌ها را خنک کنند.