04
سه شنبه 4 آذر 1399
شماره 8093
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیش‌نمایش جهش قیمت‌ها

گزارش آماری
​​​​​​​مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولیدکننده را که از آن به‌عنوان پیش‌نمایش تورم مصرف‌کننده در آینده یاد می‌شود، منتشر کرد.
مسکن
​​​​​​​بازار اجاره همچنان در حال همسان‌سازی قیمت با بازار مسکن است؛ اما با توجه به اینکه قراردادهای اجاره موجود با مصوبه ستاد مقابله با کرونا مشمول تمدید اجباری در دامنه قیمتی 15 تا 25درصد شده‌اند، فعلا جهش قیمتی بازار اجاره فقط دامنگیر بخش کوچکی از بازار شده است.

آخرین تلاش علیه تورم

گزارش همشهری از ۸ رقم اصلی در بودجه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که دولت دخل و خرج کشور در سال آینده را واقع‌بینانه تدوین کرده است
بودجه
​​​​​​​چشم‌انداز نرخ تورم دست‌کم تا پایان سال افزایشی خواهد بود و دولت می‌خواهد بودجه سال آینده را بر مبنای نرخ تورم 22درصدی ببندد و افزایش حقوق کارکنان و دستمزدها برای سال آینده به‌احتمال زیاد 25درصد خواهد بود.

جزئیات پرداخت حمایت جبرانی کرونا

​​​​​​​وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای، شرایط، نحوه و زمانبندی ثبت‌نام از متقاضیان حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های شدید کرونایی را اعلام کرد.
نمایش بهار اقتصاد در فصل پاییز
بانک مرکزی تصویری ناقص از اقتصاد ایران در فصل بهار را در سومین ‌ماه از فصل پاییز امسال منتشر کرد که هرچند جزئیاتی از نرخ رشد اقتصادی را نمایش می‌دهد، اما ابهام اصلی اینجاست که پس از توقف انتشار نرخ تورم بانک مرکزی، محرمانه‌شدن میزان تولید و صادرات نفت از کانال وزارت نفت، حالا جزئیاتی از وضعیت درآمدها و دخل و خرج دولت در این آمارها دیده نمی‌شود.