21
چهار شنبه 9 اسفند 1396
شماره 7333
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نه داربی، نه اینفانتینو

خبر آمده کارلوس کی‌روش روز پنج‌شنبه در ایران حضور ندارد تا با رئیس فیفا دیدار کند.
ویژه
حدود یک‌ماه پیش در همین ستون حدس زدیم با توجه به وضعیت قضاوت‌ها در لیگ برتر علیرضا فغانی داور داربی86 خواهد بود که همین اتفاق هم رخ داد.
حتی پیش از داربی تهران هم قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر تقریبا مسجل شده.
بهروز رسایلی اگرچه اساسا «فوتبال» و به تبع آن داربی پدیده‌های وارداتی هستند، اما مسئولان ایرانی در این سال‌ها همه زورشان را زده‌اند که آنها را از حالت طبیعی خارج کنند و مؤلفه‌های بومی را به آن بیافزایند. البته متأسفانه فرایند ایرانیزه شدن داربی، اغلب به افزودن جنبه‌های شعاری، احساسی و نمایشی کاذب به این بازی بزرگ محدود شده است. در این مطلب برخی از اتفاقاتی را مرور می‌کنیم که فقط در داربی تهران ممکن است دیده شود!
حمید‌رضا علی‌پور کاپیتان دوم پرسپولیس در این فصل به همراه سید‌جلال حسینی توانست نظم خوبی به خط‌دفاع پرسپولیس بدهد و حالا امیدوار است که پرسپولیس دوباره در لیگ قهرمانان بدرخشد و بتواند بار دیگر مدعی کسب قهرمانی در آسیا باشد. حسین ماهینی درباره داربی و وضعیت پرسپولیس با همشهری به گفت‌و‌گو پرداخت:
هیوا یوسفی سردبیر چرا اصرار داریم همه بحث‌ها را تبدیل به جنگ حق و باطل کنیم؟ نمی‌شود مثل عادل با انتقال یک باشگاه از استانی به استان دیگر مخالف بود و در عین حال قبول کرد که از نظر قانون و مقررات تخلفی انجام نشده است؟
عیسی‌عظیمی روزنامه‌نگار آفتاب پنج‌شنبه غروب کرده و نکرده، تکلیف‌ خیلی‌ها با فصل‌جاری فوتبال مشخص می‌شود. جشن، با ماهیتی متفاوت برای آبی یا قرمز، محتمل‌ترین اتفاق است اگر مساوی داربی با برد ذوب‌آهن همراه نشود؛

فقط، فقط و فقط می‌خواهیم ببریم

وریا غفوری در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی از خودش، تیم ملی، کارلوس کی‌روش و البته وینفرد شفر حرف زده. مردی که به گفته او خنده را به استقلال برگردانده است
به قول خودش اگر دلال‌ها گولش نمی‌زدند و به شهرداری‌تبریز نمی‌رفت شاید خیلی زودتر نامش سر زبان‌ها می افتاد، چه بسا زودتر به استقلال می‌رسید و حتی شانس بازی در جام‌جهانی‌2014 را هم پیدا می‌کرد...
معمای پسران برانکو!

معمای پسران برانکو!

تنها ابهام ترکیب پرسپولیس مربوط به این 2‌نفر است؛ ماهینی و ربیع‌خواه
شاید اگر باخت سنگین پرسپولیس به السد پیش نمی‌آمد، ترکیب پرسپولیس برای داربی86 کاملا قابل پیش‌بینی می‌شد.
می‌دانم انتظارها از من بالا رفته است
می‌دانم انتظارها از من بالا رفته است
می‌دانم انتظارها از من بالا رفته است سعید علی‌حسینی بعد از نایب قهرمانی در جهان، زانویش را جراحی کرده و از امروز به مدال‌آوری در مسابقات سال آینده فکر می‌کند
عنایت حسینیان نایب قهرمان جهان که پس از8‌سال دوری از این رشته توانست به این عنوان برسد حالا برای افتخارآفرینی‌های دیگر تلاش می‌کند. سعید علی‌حسینی زانویش را جراحی کرد تا با آمادگی و توان بیشتر برای رقابت‌های مهم سال آینده آماده شود. با انگیزه بالا حرف می‌زند و تمام فکر و ذکرش موفقیت و کسب افتخار برای وزنه‌برداری ایران است. او در گفت‌‌و‌گو با همشهری ورزشی درباره شرایط بدنی‌اش بعد از جراحی، تمرین‌هایش و نگاهش به رقابت‌های سال آینده صحبت کرد.
کمتر کسی فکر می‌کرد گتوزو بدون حتی یک روز سرمربیگری در یک تیم بزرگسال در یک لیگ سطح اول بتواند میلان بحران‌زده را که در تابستان گذشته 230میلیون یورو از سرمایه مالکان چینی را به باد داده بود، نجات دهد. عملکرد او در بازی‌های اول خنده‌دار بود.

هویت گمشده

در آستانه اپیزود هشتادوششم از داربی پایتخت، سرخابی‌ها از لباس‌های‌شان برای این مسابقه رونمایی کرده‌اند. لی‌نینگ محصول جدیدش را در معرض نمایش قرار داده و جوما نیز همانند فصل گذشته لباس داربی پرسپولیس را طراحی کرده است.