18
شنبه 30 تیر 1397
شماره 7435
ایرانشهر
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شهرک پردیسان گلشهر در استان البرز آسفالت مناسبی ندارد. آسفالت این مجموعه پر از چاله و چوله است. چند بار در هر ماه هم لوله آب می‌ترکد وخیابان برای رفع عیب حفاری می‌شود. دیوارهای اطراف شهرک هم ریخته و امنیت شهرک را خدشه‌دار کرده است. از شهرداری درخواست می‌کنم به این موضوع رسیدگی کنند.
از روزهایی که خیابان چهارباغ اصفهان مثل لاله‌زار تهران با تماشاخانه‌ها و سالن‌های متعدد سینما گردشگاه اصلی مردم شهر بود بیش از چند دهه نمی‌گذرد. حدود 11 سالن سینما، چند تماشاخانه ویژه اجرای تئاتر مکتب اصفهان، آتلیه‌ها و کتاب‌فروشی‌های قدیمی تصویری متفاوت از یک گردشگاه چهارصد ساله پیش روی اصفهانی‌ها می‌گذاشت.
۷۰ درصد مزارع نیشکر خوزستان به دلیل بی‌آبی و تخصیص نیافتن حقابه خشک شده‌اند. به گزارش مهر، مزارع نیشکر از اول تیر تا امروز تنها یک نوبت آبیاری شده‌‌اند در حالی که به 4 یا 5 نوبت آبیاری نیاز دارند. ۶۵ هزار هکتار نیشکر در خوزستان زیر کشت قرار دارد.

رودهای آلوده در راه خزر

آلودگی‌ رودخانه‌هایی که به خزر می‌ریز‌د، محیط‌زیست و سلامت مردم را تهدید می‌کند
مازندران
سراسر نوار ساحلی مازندران، گلستان و گیلان با پرچم‌های زردرنگ تزئین شده است که آلودگی آب را هشدار می‌دهند. در آبریزگاه رودخانه‌های بزرگی مانند چالوس، هراز، بابل‌رود، تجن و سایر انشعاب‌های شهری و روستایی‌اش هم هرچند از پرچم‌های زرد هشداردهنده خبری نیست، اما لوله‌های کوچک، بزرگ، باریک و قطور وجود دارد که فاضلاب خانگی را به سمت رودخانه‌ها سرازیر و آن‌ها را آلوده می‌کند.
بحران آب در 5 استان

بحران آب در 5 استان

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 5 استان کشور در خط بحران کمبود منابع آب قرار دارند و کاهش بارندگی آن‌ها به 70 تا 80 درصد رسیده است. محمد حاج ‌سولی‌ها به ایسنا گفت: کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و خوزستان از جمله این استان‌ها هستند.
روستای ترکمن‌نشین دویدوخ
روستای ترکمن‌نشین دویدوخ
روستای دویدوخ در شهرستان راز و جرگلان خراسان‌ شمالی واقع است. ۷۰ درصد زنان این روستا در کارگاه‌های بافت قالی و ۳۰ درصد دیگر در کار دامپروری و کشاورزی مشغول به کارند. به گزارش میزان، خراسان شمالی تنوع قومی بی‌نظیری را شامل کردها، ترکمن‌ها، تات‌ها، بلوچ‌ها و فارس‌ها در خود جای داده است.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
شهر ساحلی چاف در بخش مرکزی شهرستان لنگرود به دلیل وجود مزارع ساحلی و حاصلخیز، قطب کشت هندوانه در گیلان است. به گزارش فارس، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵هزار تن هندوانه از اراضی ساحلی شمال گیلان برداشت شود. این محصول در کنار زمین زراعی به قیمت ۱۰ تا ۱۲هزار ریال به فروش می‌رسد.