05
سه شنبه 1 شهریور 1401
شماره 8573
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«دکتر معلمان» حائز شرایط می‌توانند به هیأت علمی تبدیل وضعیت شوند

میزخبر
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه به دانشگاه فرهنگیان طی ۱۰سال گذشته ۳۳۶مجوز و فراخوان جذب هیأت علمی داده شده بود گفت: اما در دوره جدید ۵۰۰مجوز جذب هیأت علمی به این دانشگاه داده شده .
ویژه
رئیس سازمان زندان‌ها گفت:در سال‌جاری دستمزد زندانیان شاغل ۳۰درصد افزایش یافته اما باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه انتظار می‌رود بنیاد این پرداخت را همچنان عادلانه و منطقی‌تر اجرا کند.
270 هزار نفر در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بیمه شدند.
‌خبر
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر امسال نخستین بازگشایی مدارس در دولت جدید است، قرار شد پروژه مهر به استان‌ها و مناطق سپرده شود و یک نظارت ستادی داشته باشیم.

افزایش مراجعه زنان به مراکز روانپزشکی

میزان مراجعه به مراکز روانپزشکی به‌ویژه در میان زنان افزایش یافته اما به‌گفته متخصصان نباید به این مسئله نگاه منفی داشت و علاوه بر نیازهای درمانی، 2عامل دیگر را هم درنظر گرفت؛ افزایش آگاهی و کاهش برچسب‌زنی
گزارش
یک سوم بیماران اعصاب و روان که به مرکز درمانی روانپزشکی رازی مراجعه می‌کنند، زنان هستند. این نکته‌ای است که امید رضایی، رئیس مرکز درمانی روانپزشکی رازی در نشست خبری‌اش اعلام کرد و از افزایش مراجعات به این مرکز درمانی هم خبر داد.

خط و نشان برای عطاری‌ها

وزارت بهداشت اعلام کرد فعالیت عطاری‌ها بدون مجوز ممنوع است. داروسازان می‌گویند تخلفات زیادی در حوزه دارویی و درمانی از سوی این مراکز رخ می‌دهد
فعالیت عطاری‌ها بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع شد. معاونت درمان وزارت بهداشت، با ابلاغ دستورالعملی مرتبط با فعالیت در حوزه سنتی و فروش گیاهان، این خبر را اعلام کرد.
آغاز به‌کار هشتمین نمایشگاه «ایران نوشت» از امروز
مدیرعامل مجمع فعالین نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی از برگزاری هشتمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» از امروز به‌مدت ۱۸روز خبر داد.
PDF اجتماعی
کوتاه اجتماعی
یکی از چالش‌های ساماندهی معتادان متجاهررا مدت زمان نگهداری آنها در مراکز ترک اعتیاد عنوان کرد و گفت که این مدت زمان باید افزایش یابد از این‌رو با گسترش ظرفیت و اصلاح قانون، معتادان متجاهر ساماندهی می‌شوند.