22
دو شنبه 6 تیر 1401
شماره 8530
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شهید امیری‌مقدم، از فارغ‌التحصیلان دوره پنجم مدرسه مفید بود که در مقاطعی، در مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه، به‌عنوان تاریخ‌نگار و راوی دفاع‌مقدس فعالیت می‌کرد.
علیرضا افخمی در تدارک ساخت فیلمی سینمایی درباره زندگی نظامی شهیدی از دوران دفاع‌مقدس است؛ فیلمی که داوود هاشمی تهیه‌کنندگی آن‌را به‌عهده دارد.
در کوران بحث‌های سیاسی بین اعضای حزب جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی و بنی صدر خبری مردم را شوکه می‌کند؛ آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران ترور می‌شود.
‌خبر
پیکرهای پاک و مطهر ۳۲شهید دوران 8سال دفاع‌مقدس که توسط کمیته جست‌وجوی مفقودان تفحص شدند همزمان با شهادت امام‌جواد ع به وطن بازمی‌گردد.

شکست توطئه دشمن در مسجد ابوذر

بازخوانی ششم تیرماه سال 1360؛ روزی که به مقام معظم رهبری سوء قصد شد
گزارش
یکی از تلخ‌ترین حوادث انقلاب اسلامی در ششم تیرماه سال 1360رقم خورد. سوء قصد به آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، امام جمعه تهران و نماینده رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شورای‌عالی دفاع.
از شرق آسیا تا فکه

از شرق آسیا تا فکه

دل برید از هر آنچه در ژاپن داشت. از خانواده، فرهنگ، دین، شهر و کشورش. پدرش به او گفته بود: «عشق چشم و دلت را بسته و نصیحت‌ها را نمی‌‌شنوی.»
روزهای خرمشهر از مرتضی سرهنگی
روزهای خرمشهر از مرتضی سرهنگی
اشغال خرمشهر و دفاع مردم در حملات دشمن، رها کردن خانه و کاشانه و دوری از درس و مدرسه موضوعی است که اگرچه بارها در قالب فیلم، کتاب و مستند به آن پرداخته شده، اما تنها بیانگر گوشه‌ای از درد و رنج مردم این شهر است.
عشایر ایران مانند شمعی درخشان در طول تاریخ پرافتخار و طولانی ایران درخشیده‌اند و این قشر همواره در خط مقدم دفاع از ایران و اسلام بوده‌اند.