14
شنبه 7 تیر 1399
شماره 7972
بازار
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تولید لبنیات؛ از صنعتی به سنتی

چندوچون
افزایش نرخ شیرخام و مواداولیه بسته‌بندی فرآورده‌های لبنی موجب افزایش هزینه تمام‌شده تولید انواع شیر و لبنیات و افزایش پی‌درپی قیمت این اقلام شده است.
ویژه
گرچه هنوز به گرم‌‌ترین روزهای سال نرسیده‌ایم ولی با ورود به فصل تابستان و با توجه به هشدارهایی که این روزها درباره کاهش مصرف برق می‌شنویم، بهتر است به‌دنبال راهکارهایی باشیم که هم مصرف و هزینه برق را کاهش دهیم و هم وسایل خنک‌کننده منازلمان بازدهی بهتری داشته باشند.
​​​​​​​بعد از 3 ‌ماه کش و قوس سرانجام سازمان حمایت با بررسی اسناد کارخانجات لوازم خانگی افزایش 20تا 25درصدی قیمت را تصویب کرد و نرخ‌های جدید حدود ۱۵۰۰ قلم کالا روی سامانه 124 قرار گرفت.
​​​​​​​قیمت گوشت قرمز گوسفندی از اسفندماه تاکنون حدود 20هزار تومان ارزان‌تر شده است.
​​​​​​​تخصیص نیافتن ارز برای واردات روغن خام، برخی از کارخانه‌های تولیدکننده روغن را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

نرخ داغ حبوبات در بازار خرده‌فروشی

بر مبنای قیمت‌های اعلام‌شده در سامانه 124سازمان حمایت، نرخ برخی انواع حبوبات مانند عدس طی 3‌ماه گذشته با رشد حدود 2برابری، از هر کیلوگرم 10 تا 14هزار تومان به 19 تا 21هزار تومان افزایش یافته است
واردات بی‌رویه انواع حبوبات با تخصیص ارز دولتی طی چندسال گذشته موجب کاهش قیمت تمام‌شده محصولات وارداتی و غیررقابتی‌شدن محصولات تولید داخل شد، به‌نحوی که نرخ حبوبات ایرانی به‌دلیل کیفیت بالاتر و کاهش تولید و عرضه نسبت به محصولات وارداتی بالاتر بود.
PDF بازار
کوتاه بازار
اگر به‌دلیل مشکلات چشمی با تجویز پزشک متخصص نیازمند خرید فریم یا لنز و عدسی مورد نیاز برای عینک طبی‌تان هستید یا اینکه برای محافظت در برابر اشعه نور خورشید یا هر دلیل دیگری قصد خرید عینک آفتابی را دارید، بورس عینک میدان گل‌ها ازجمله راسته بازارهای تهران برای خرید این کالاست.