2
چهار شنبه 4 دی 1398
شماره 7840
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روی خط انتخابات

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره شرایط و فضای رقابتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی، گفت: احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب اعلام کردند که در انتخابات شرکت می‌کنند اما اینکه لیستی برای انتخابات داشته باشند، به عملکرد شورای‌ نگهبان و هیأت‌های اجرایی که تقریبا توسط شورای نگهبان انتخاب شده‌اند، بستگی دارد.
ویژه
​​​​​​​کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با سفیر چین گفت: برجام همچون بدنی نیمه جان مرحله حساسی را سپری می‌کند، اما از تلاش‌های چین و روسیه برای جلوگیری ازهم‌پاشیدن برجام خوشحالیم.
​​​​​​​اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در روایتی درباره تسخیر لانه جاسوسی گفته است: بچه‌های لانه جاسوسی از مجموعه‌های متفاوت بودند.
سیاست خارجی
سفر وزیر خارجه ایران به عمان اگرچه در حالت عادی سفری طبیعی به‌نظر می‌رسد اما مذاکرات وزیر خارجه به آخرین سفر ظریف به مقصد مسقط رنگ و بوی دیگری داده است.
برخی کشورهای همسایه هشدار داده‌اند درصورت نپیوستن ایران به FATF امکان معاملات بانکی وجود ندارد

ممنوع‌المعامله می‌‌شویم؟

برخی کشورها مثل عمان و کویت به تجارشان گفته‌اند حساب‌هایشان را در ایران ببندند
دیپلماسی
کمتر از 2‌ماه از آخرین و ششمین ضرب‌الاجل 4ماهه گروه ویژه اقدام مالیFATF به ایران برای تصویب استانداردهای لازم جهت پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط باقی مانده است، اما 2 لایحه مهم CFT عضویت ایران در کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم و پالرمولایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی بعد از گذشت بیش از یک سال از ارجاع آنها به مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز تصویب نشده و بلاتکلیف مانده است.

حکم برائت 6متهم پرونده هفت‌تپه

​​​​​​​رئیس دادگستری شهرستان شوش از صدور حکم برائت برای ۶متهم پرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داد.
تکذیب جلسه با رهبری درباره حوادث آبان
​​​​​​​یک منبع آگاه و نزدیک به بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی با تکذیب خبر جلسه ایشان با مسئولان کشور در ۲۶آبان‌ماه سال‌جاری اعلام کرد: تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان٩٨، همان «دستور رافت» ایشان است.
PDF ایران
کوتاه ایران
مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در یک نشست خبری گفته است: برخی هم می‌گویند سال ۵۷ اتفاقی افتاد و دیگر انقلابی بودن معنا ندارد و به همین دلیل به سمت مذاکره رفتند.
​​​​​​​خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارشی درخصوص تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه در ایران منتشر کرد و به نقل از منابعی مدعی شد ۱۵۰۰ تن جان خود را در این حوادث از دست دادند.