۳۲
شنبه 16 دی 1396
شماره 7289
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قفسه

نه؛ این تهران، تهرانِ آشنای او نبود. هجوم بی‌وقفه بوهایی که سینه را می‌سوزاند و از احتراق ناقص این همه اتومبیل فرسوده به هوا می‌رفت، چشم‌ها را می‌آزرد و اشک آدم را درمی‌آورد. تهران در تسلط مطلق دود و صدا بود. پس بوهای آشنای او چه شدند؟ برسر آن صداها چه آمد؟
ویژه
تایپه: مادری که طی قراردادی از 3پسرش تعهد گرفته بود تا پس از اتمام مدرسه و دانشگاه 60درصد درآمد خود را به وی بدهند در دادگاه توانست یک میلیون دلار از فرزندانش هزینه دریافت کند.
اورگون: برخی از راننده‌های ایالت اورگون آمریکا پس از مراجعه به جایگاه‌های سوخت متوجه شدند که از این پس خودشان باید برای سوختگیری در جایگاه‌های سی‌بی‌‌اس گاز از خودرو پیاده شوند و نازل سوخت را بردارند
اوکایاما: مزرعه‌داری در ژاپن موز‌هایی پرورش می‌دهد که پوست آنها نیز خوراکی است.
ارش پراکنده برف و باران که از نخستین ساعات صبح روز دوشنبه در تهران آغاز شد مناطق شمالی شهر تهران و شمیرانات را سپیدپوش کرد و این شهر چهره زمستانی به خود گرفت. بارش پراکنده برف در تهران اگرچه سالی پربرکت را برای مردم ایران نوید می‌دهد اما آبگرفتگی و لغزندگی سطح بعضی خیابان‌ها و جاده‌ها رفت و آمد خودروها و مردم را در داخل و خارج شهر با مشکل روبه‌رو کرد.

عکس امروز

پوپو دومین دریاچه نمک بولیوی بود که حالا تنها رؤیای دریاچه بودن را تجربه می‌کند. عکس:‌ نشنال‌جئوگرافیک
زیر آسمان شهر | زنده‌رود و گاوخونی یاد باد

زیر آسمان شهر | زنده‌رود و گاوخونی یاد باد

از آندره مالرو، نویسنده و سیاستمدار معروف فرانسوی که در سال 1976 درگذشت، گفته‌هایی به‌یاد‌ماندنی به‌جای‌مانده که برخی از آنها در وصف فرهنگ، تاریخ و مدنیت ایران است؛ از جمله اینکه «اگر کسی اصفهان را ندیده باشد، نمی‌تواند ادعا کند که زیباترین شهر جهان را دیده.»
اول شخص مفرد | با سیاست مادرانه، از اعتماد و امید
نمی‌دانم شرحم از وقایع تا چه حد به یک تحلیل متقن سیاسی ‌نزدیک است اما هرچه می‌گذرد کمتر می‌توانم از وجه زنانه‌ / مادرانه‌ام فاصله بگیرم تا ماجرا را بفهمم. به آن بچه‌های امروز که فکر می‌کنم برایم بسیار آشنا می‌شوند.
نگاه امروز
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کوچی:‌ هندی‌ها با شیوه نوینی در جذب گردشگر با عنوان مزرعه‌گردی فقط در ‌ماه گذشته میلادی 6 هزار گردشگر را به شهر کوچی هند بردند. وجود انواع مزرعه‌های آبی در این منطقه باعث شده گردشگر‌ها و علاقه‌مندان به ماهیگیری با قایق‌های افراد محلی در این مناطق به گردش بپردازند.