02
دو شنبه 23 آبان 1401
شماره 8638
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زن، زندگی، آزادی را چگونه باید فهمید؟

سرمقاله
جمهوری اسلامی ایران مدعی است که در حوزه زنان خصوصاً در عرصه اجتماعی- علمی و مشارکت سیاسی گام‌های بلندی را برداشته است اما متهم است در عرصه‌های «دگرجنس‌پایه» روابط اجتماعی را محدود کرده است.
ویژه
رهبرمعظم انقلاب سحرگاه دیروز به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی ع رفتند.
در جریان سفر رئیس دیوان محاسبات کشور به برزیل، نمایندگان ۳۸کشور با مهرداد بذرپاش دیدار و بر گسترش روابط با تهران تأکید کردند.
خبر
نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب یک ماه و نیم پس از حادثه ناگوار تیراندازی مقابل کلانتری16 زاهدان، روز گذشته راهی سیستان و بلوچستان شد.
با فروکش کردن اغتشاشات

رؤسای قوا اصلاح روش‌ها را آغاز می کنند؟

گزارش
دولت و مجلس به‌دنبال اعتراضات و ناآرامی‌های قریب به 2ماه اخیر کشور بر سر ماجرای فوت مهسا امینی وعده «اصلاح روش»ها و «تغییرات مشروع» را داده‌اند. قوانین مرتبط با حجاب و ارائه مجوز راهپیمایی‌ها و اعتراضات پرکاربردترین کلیدواژه‌های مرتبط با تصمیم اخیر 2نهاد قانونگذاری و اجرایی کشور مرتبط با حوادث اعتراضی اخیر کشور بوده‌اند.
نقض فاحش مسئولیت‌های بین‌المللی و ترویج خشونت‌طلبی

نقض فاحش مسئولیت‌های بین‌المللی و ترویج خشونت‌طلبی

مداخله‌جویی‌های برخی کشورهای اروپایی، ازجمله تروئیکای اروپاییشامل فرانسه، آلمان و انگلستان در امور داخلی ایران در شرایطی ادامه دارد که مقام‌های فرانسوی و آلمانی در رزوهای اخیر با اتخاذ مواضع ضدایرانی، به نفرت‌پراکنی علیه جمهوری‌اسلامی پرداختند.
صدور احکام بدوی و اولیه برخی از اغتشاشگران در تهران
پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان اغتشاشات در استان تهران، احکام بدوی این پرونده‌ها از سوی دادگاه انقلاب صادر شد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
کسانی که از پیگیری نظارتی مجلس به‌دنبال بازنمایی اختلاف بین قوا هستند باید بدانند مجلس حمایت دلسوزانه از دولت را به‌عنوان دوست دلسوز، وظیفه خود می‌داند.