11
یکشنبه 1 دی 1398
شماره 7837
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع از عملکرد هیأت‌های اجرایی

انتخابات
​​​​​​​بعد از انتقادات گسترده‌ای که از عملکرد هیأت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت چهره‌های اصلاح طلب شده است، رئیس ستاد انتخابات کشور با دفاع از عملکرد این هیأت‌ها گفته است: برخی هیأت‌های اجرایی را متهم کرده‌اند که صلاحیت داوطلبان یک جریان را تأیید نکرده‌اند که این اظهارات غیردقیق، غیرکارشناسی و دور از انصاف است.
ویژه
​​​​​​​نمایندگان مجلس این هفته، امروزیکشنبه  در دو نوبت، دوشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی دارند.
​​​​​​​عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رئیس فراکسیون امید و نماینده اشنویه در واکنش به مرگ یک نوجوان کولبر در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «دیر زمانی است که کردها از مرگ کولبران به سوگ می‌نشینند اما دیگر تعجب نمی‌کنند.
​​​​​​​علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «ورود به برجام و تصویب و اجرا و حفظ آن، تصمیم و سیاست کل نظام و البته دستاورد دیپلماسی تعامل سازنده با جهان بوده و رویکرد ملی به‌شمار می‌رود؛ همچنان‌که #رهبری هم بازگشت آمریکا به برجام را شرط اعتماد‌سازی‌ خوانده‌اند.
​​​​​​​پایگاه اینترنتی نیروی دریایی آمریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شد که یک کشتی تجاری آمریکایی 3دریانورد ایرانی را در تاریخ 18دسامبر نجات داده است.
​​​​​​​سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته است: شرکت‌های خارجی اطلاعات زیرساختی‌ای  را که از ما می‌گیرند به‌عنوان دارایی اطلاعاتی نگاه می‌کنند و آن را به مشتریان خود می‌فروشند.

گام‌های قاضی‌القضات برای رابطه با مردم

شنیدن صدای مردم، کاهش هراس مردم از دستگاه قضا و شمار پرونده‌های قضایی و ممنوعیت بازداشت افراد برای جمع‌آوری ادله، برنامه‌های جدید حجت‌الاسلام رئیسی برای مردمی‌شدن قوه قضاییه است
قضایی
« حرف مردم را باید شنید»، «پیام‌های صوتی مردم را می‌شنوم»، «بازداشت افراد به‌منظور جمع‌آوری ادله ممنوع است ابتدا دلایل را جمع‌آوری و سپس در صورت ضرورت حکم دستگیری صادرکنید» و «تعداد زیاد پرونده در دستگاه قضایی داشتن، افتخار نیست» مهم‌ترین فرازهای سخنان دیروز رئیس دستگاه قضا در گردهمایی قضات است که عزم جدی او برای بازیابی اعتماد عمومی به قوه قضاییه را هویدا می‌کند.