19
شنبه 24 فروردین 1398
شماره 7636
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سعید جلیلی، عضو شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیش‌بینی وی از آینده تقابل ایران و آمریکا در منطقه گفت: یک طرف ارتش تروریستی آمریکاست که به اذعان خود دولتمردان سابق و فعلی آمریکا کارنامه سه دهه اخیر آنها در منطقه مملو از شکست و ناکامی بوده است و یک طرف ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به اعتراف خود آمریکا و کارشناسان آمریکایی و متحدین منطقه‌ای آمریکا کارنامه 40ساله آن در منطقه موفقیت و پیروزی بوده است.
حسین ‌الله‌کرم در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره علت انتخاب مجید تخت‌روانچی به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به حضور او در مذاکرات هسته‌ای و برجام گفت: پیام انتخاب تخت‌روانچی نه فقط برای سازمان ملل، آمریکا و سایر کشورهاست بلکه برای جریان داخلی هم نماد تداوم خط برجامی محسوب می‌شود.‌
عکس نگاشت
عکسی در حاشیه سیل پلدختر در روزهای گذشته به نماد همدلی مردم و نهادهای نظامی برای سربلندی ایران تبدیل شده است.
نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نمازجمعه با برگزاری راهپیمایی، ضمن محکومیت اقدام آمریکا در قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، همدلی و انسجام خود را با سپاه پاسداران نشان دادند.
بهرام پارسایی، عضو فراکسیون امید مجلس: لزوم تصویب این دو لایحه و پیوستن ما به FATF جای اما و اگر ندارد، اگر دولت نخواهد به‌دنبال اصل‌۵٩ قانون اساسی باشد، به‌احتمال قریب به یقین بعد از تعطیلات مجلس ما پیشنهاد خود مبنی بر اجرای اصل‌۵٩ قانون اساسی را می‌دهیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

FATF در این دولت سیاسی شد

گفت‌وگو
دولت دوازدهم مجموعه‌ای از لوایح مهم در ارتباط با حقوق شهروندی و مسائل بین‌المللی خود دارد که هرکدام از بخش‌هایی از مجلس، شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام به درازا کشیده‌اند یا مهر توقیف روی‌شان خورده است.
در حاشیه سیاست
سیدمحمد غرضی، دومین استاندار خوزستان بعد از انقلاب با اشاره به تخریب پل‌ها و جاده‌ها در مناطق سیل‌زده معتقد است که پروژه‌هایی نظیر پل خواجو و بند امیر از پروژه‌های سالیان اخیر، بهتر ساخته شده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
محسن صفایی‌فراهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» می‌گوید: مذاکره در دنیا به مفهوم این نیست که ناتوان هستیم.
نیویورک‌تایمز اقدام به انتشار پاسخ علیرضا میریوسفی، رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقاله برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران کرد؛ میریوسفی در پاسخ به بخشی از ادعاهای هوک آورده است: «مردم ایران ادعاهای دروغین آقای هوک مبنی بر آرزوی قلبی وی برای گشایش سفارت آمریکا در ایران به‌منظور تسهیل سفر ایرانیان به آمریکا را باور نخواهند کرد؛ چراکه یکی از نخستین اقدامات ترامپ پس از ریاست‌جمهوری صدور فرمان ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا بود که تمامی ایرانیان را از سفر به این کشور منع می‌کند.»
از دی‌ماه سال 96 به بعد، یعنی چیزی حدود 6‌ماه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاقاتی در کشور رخ داد که ذره‌ذره سرمایه اجتماعی را آب کرد.