• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98484
+
-

با هم، همین و بس

ویترین
با هم، همین و بس


کتاب «باهم، همین و بس» یکی از آثار مشهور آنا گاوالدا، نویسنده فرانسوی است. این کتاب روایتگر داستان آدم‌هایی است که با همه تفاوت‌هایشان، یک وجه مشترک دارند: تنهایی؛ مسئله‌ای که آدم‌های هزاره سوم را درگیر خود کرده‌است. نام شخصیت اصلی داستان «کامی» است. دختری با پیشینه‌ای نامشخص که در شرکت توکلین کار می‌کند. حرفه او عنوان جذابی دارد: «متخصص سطوح». این حرفه در واقع همان تمیزکاری خودمان است! احتمالا کامی آدم خوش‌شانسی بوده که در اوج بدبیاری، با پسر خوش‌قلب و مهربانی به نام «فیلیبرت» آشنا می‌شود. فیلیبرت از نسل اشراف‌زاده‌های فرانسوی است و هنوز هم آداب معاشرت و رفتار اشرافی را رعایت می‌کند. طرف دیگر داستان «فرانک» و مادربزرگش است؛ پسری بدعنق که هم‌خانه فیلیبرت و آشپز یکی از رستوران‌های پاریس است. «پولت»، مادربزرگ فرانک هم پیرزنی روستایی است. او به‌خاطر تنهایی، مجبور می‌شود مدت کوتاهی در خانه سالمندان زندگی کند که این مسئله به‌هیچ‌وجه برای او خوشایند نیست. روزگار در این کتاب بسیار مهربان‌تر از چیزی است که همه ما تجربه کرده‌ایم. آدم‌های کتاب مثل تکه‌های پازل به‌ هم می‌رسند و یکدیگر را تکمیل می‌کنند. هرکس سهمش از زندگی را برمی‌دارد و تکه‌ای از وجود خودش را به دوستانش می‌بخشد.
آنا گاوالدا یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسوی است. شهرت او از خلق نخستین اثرش به نام «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» شروع شد. نثر روان آنا گاوالدا، باعث تمایز کارهایش از بسیاری از نویسندگان هم‌دوره او شده‌است. او ۱۴ساله بود که طعم جدایی پدر و مادرش را چشید و مجبور شد زندگی‌اش را به‌تنهایی ادامه دهد.
اگر زندگینامه آنا گاوالدا را بخوانید، متوجه خواهید شد که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی کامی و شیوه زندگی‌اش، آینه شخصیت اصلی نویسنده است. گویا او خواسته‌ قسمتی از داستان زندگی‌اش را در این کتاب روایت کند: بزرگ شدنش در فضای هنر، جدایی پدر و مادرش، تنهایی و امتحان کردن هرکاری برای پیشبرد مسائل مالی و...
این کتاب را ناهید فروغان به فارسی برگردانده و نشر ماهی، چاپ دوم آن را در 600صفحه با شمارگان هزار نسخه، به بهای 65هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید