• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73046
+
-

بهره‌برداری از ۱۲ پروژه آبزی‌پروری در استان

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت تعداد ۱۲ پروژه آبزی‌پروری در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد که نقش موثری در ایجاد اشتغال و افزایش میزان تولید آبزیان استان دارند. 

«حسن اکبری» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت تولید آبزیان در استان مرکزی افزود: استان مرکزی در حوزه تولید آبزیان از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و در حوزه تولید ماهی‌های زینتی توانسته در رده نخست جدول تولیدات این گونه ماهی‌ها در کشور قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های اراک، شازند، خنداب، ساوه، فراهان و کمیجان مورد اجرا و بهره‌برداری واقع می‌شوند و برای اجرایی شدن این پروژه‌ها تاکنون اعتباری معادل 8/66 میلیارد ریال صرف شده است. اکبری ادامه داد: 12 طرحی که مقرر شده تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسند شامل پروژه‌هایی اعم از پرورش ماهی سردابی، تولید بچه ماهی قزل‌آلا و پرورش زالوی طبی می‌شود که اجرایی شدن آنها در شهرستان‌های استان مرکزی ایجاد اشتغال را نیز به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها ایجاد اشتغال 32 نفر به‌صورت مستقیم و 60 نفر به‌صورت غیر مستقیم را به دنبال دارد. همچنین بهره‌برداری از این 12 طرح میزان تولید ماهی سردابی استان مرکزی را حدود 122 تن افزایش می‌دهد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: اجرای پروژه‌های آبزی‌پروری در هفته دولت ظرفیت تولید بچه‌ماهی قزل‌آلا را به میزان 5 میلیون و 100 هزار قطعه افزایش می‌دهد که این آمار بیانگر دستاورد مطلوبی در این رسته است. همچنین ظرفیت تولید زالوی طبی نیز پس از اجرایی شدن این پروژه‌ها حدود 2 میلیون قطعه افزایش می‌یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید