• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73023
+
-

کالاهای تولیدی سمنان به 45 کشور صادر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: برای امسال ارزش کالاهای صادراتی سمنان ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شد

صادرات
کالاهای تولیدی سمنان به 45 کشور صادر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: تنوع بازارهای صادراتی تولیدکنندگان و صنعتگران استان، با وجود فشارهای خارجی تحریم اقتصادی، از ۳۲ به ۴۵ کشور در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، «حشمت‌الله عسگری» در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: افزایش ۳۶ درصدی ارزش دلاری صادرات از مبدأ استان سمنان به نقاط مختلف جهان از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قابل توجه و قدردانی است.

وی بیان کرد: تنوع بازارهای صادراتی واحدهای تولیدی استان سمنان در سال گذشته ۳۲ کشور بود که اکنون این رقم به ۴۵ کشور افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در سال گذشته ارزش دلاری یک تن کالای صادراتی استان ۴۶۰ دلار بود که این رقم اکنون به ۸۶۰ دلار افزایش یافته است.

عسگری بیان کرد: صادرات کالاهای خام از سمنان به نقاط مختلف جهان در سال جاری کاهش یافت و علت این کاهش به معنی افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان است.

وی اضافه کرد: مبدأ کالاهای وارداتی به استان سمنان در سال گذشته ۱۴ کشور بود که این رقم اکنون به ۲۷ کشور رسیده است که این آمار به معنی رونق کسب و کار واحدهای تولیدی استان با وجود فشارهای خارجی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: به راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های مدیریت صادرات در استان توجه ویژه شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان نسبت به توسعه این بخش اقدام کند.


 5 درصد صنایع سمنان صادرات‌محور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کمتر از 5 درصد از مجموع 2020 واحد صنعتی و تولیدی استان صادرات‌محور است.

«بهروز اسودی» در این نشست افزود: برای امسال ارزش کالاهای صادراتی سمنان ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شد که باید براساس برنامه ریزی‌های انجام‌شده از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال ۲۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر می‌شد.

وی با اشاره به ارزش ۷۴ میلیون دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون اضافه کرد: میزان کالاهای صادراتی سمنان با هدف‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌های انجام شده  فاصله دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان کوچک هستند و در بخش صادرات عملکرد مطلوبی ندارند.

اسودی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از صادرات کالا از استان سمنان توسط واحدهای صنعتی بزرگ انجام می‌شود و با ورود واحدهای صنعتی کوچک به بخش صادرات می‌توان روند توسعه سمنان را شتاب بخشید.
وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته واحدهای صنعتی صادرات‌محور در صادرات کالا از طریق دریا با مشکلاتی مواجه بودند که با پیگیری‌های مسئولان مربوط این دغدغه صنعت‌گران به میزان قابل توجهی برطرف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: توجه به کالاهای صادرات‌محور مانند پتروشیمی باید مورد توجه قرار گیرد و با این راهبرد می‌توان برای توسعه و اشتغال استان اقدام کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید