• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73004
+
-

14 سال انتظار برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان

معاون عمرانی ورزش و جوانان استان: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و تکمیل آن به ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد

ورزش
14 سال انتظار برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان

 ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که 14 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، قرار بود چهارساله به بهره‌برداری برسد، اما خبری از تکمیل و بهره‌برداری آن نیست. 

به گزارش ایرنا، این استادیوم 15 هزار نفری که یک پروژه ملی محسوب می‌شود در سال 84 کلنگ‌زنی شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شد. قرار بود این پروژه چهارساله در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ به بهره‌برداری برسد. 

پس از انجام طرح مطالعاتی ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان در سال 83 عملیات اجرایی آن سال 84 آغاز شد. مردم زنجان به‌ ویژه ورزش‌دوستان سال‌هاست در انتظار افتتاح و بهره‌برداری این پروژه بزرگ ورزشی هستند، ولی این طرح به علت تخصیص نیافتن اعتبار کافی و به موقع هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.


تعیین پیمانکار

نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: امسال بودجه عمرانی مورد نیاز برای ادامه ساخت این طرح ورزشی اختصاص یافته و لازم است هرچه سریع‌تر پیمانکار آن تعیین شود. «علی وقفچی» افزود: انتظار می‌رود پس از مدت‌ها کار و تلاش، عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان تا پایان سال جاری خاتمه یابد و به بهره‌برداری برسد. 


تامین اعتبار کافی

معاون عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز بیان کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در دست ساخت این استان با فضای روباز ۲۵ هزار و ۶۰۰ متر‌مربع و فضای سرپوشیده آن با مساحت 5024 مترمربع برای رسیدن به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نیازمند تامین اعتبار کافی و به موقع است. 

«حمید حسنی» با بیان این‌که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای این طرح عمرانی ورزشی هزینه شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز نیاز است تا عملیات اجرایی این ورزشگاه به پایان برسد، افزود: امسال ۴۰ میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی این طرح ورزشی اختصاص یافته است و در صورت تامین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر، می‌توان فاز اصلی را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رساند.  

وی ادامه داد: پیمانکار ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تعیین شده و با قرارداد ۱۶۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال مشغول به کار است. پیگیری‌های لازم از سوی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز برای تامین بخش اعظمی از بودجه مورد نیاز صورت می‌گیرد.

 معاون عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان این‌که متولی ساخت این ورزشگاه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور است و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز به عنوان دستگاه بهره‌بردار است، گفت: اکنون این پروژه ورزشی که دارای بخش‌های مختلفی اعم از سکوی تماشاگر، اسکوربوت، زمین چمن مصنوعی، دکل روشنایی، اماکن اداری و خدماتی، پیست دو و میدانی و پارکینگ است از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردار است. 


انتخاب مکان استادیوم بدون مطالعه

معاون عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز اظهار کرد: در صورتی استادیوم 15 هزار نفری زنجان تکمیل می‌شود که بودجه 10 میلیارد تومانی آن فراهم شود. «رضا اژدری» با ابراز تاسف از عدم مطالعه درست در خصوص مکان این استادیوم توضیح داد: متاسفانه مسئولان وقت در سال 83 در مورد مکان این استادیوم به‌خوبی مطالعه نکردند. 

این گفته‌ها در حالی است که «محمدعلی حمزه‌پور»، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، خرداد سال ۹۷ به خبرنگار ایرنا گفته بود که در صورت تامین اعتبار، این ورزشگاه تا ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید