• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72952
+
-

انتقاد استاندار از بی‌توجهی به حوزه کارآفرینی

استاندار قزوین گفت: کارآفرینی و سرمایه‌گذاری ۲ موضوع جدا از هم هستند در حالی که بسیاری در کشور برای آنها تفاوت قائل نیستند. این موضوع باعث شده است به حوزه کارآفرینی کم‌توجهی شود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه کارآفرینی این موضوع با سرمایه‌گذاری اشتباه گرفته شده است تا جایی که ما همواره از سرمایه‌گذار به عنوان کارآفرین یاد می‌کنیم و در مناسبت‌های مختلف نیز از آنان تجلیل به عمل می‌آوریم. 

وی با بیان این‌که موضوع کارآفرینی و سرمایه‌گذاری ۲ مولفه جدا از هم هستند، افزود: باید پذیرفت که یک سرمایه‌گذار به طور حتم نمی‌تواند کارآفرین باشد، اما کارآفرین می‌تواند سرمایه‌گذار باشد یا نباشد. به گفته استاندار قزوین، تحلیل نادرست از این موضوع باعث شده است از اصل موضوع کارآفرینی غافل بمانیم. 

زاهدی به حوزه تامین مالی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه ما برای درمان همه دردهایمان فقط به یک نسخه اکتفا می‌کنیم در حالی که در بازار امروز برای هر دردی یک درمان تجویز می‌شود و در حوزه تامین مالی نیز روش‌های متعددی ابداع شده است. 

وی موضوع مالکیت شخصی را مساله‌ای مهم در فرهنگ ایرانیان دانست و گفت: به همین دلیل است که در بسیاری از موارد برای حفظ این نوع مالکیت به مالکیت عمومی روی می‌آوریم تا جایی که این مساله به کنکاش زیادی احتیاج دارد. در پایان این مراسم، از ۱۰ واحد تولیدی نمونه و برتر استان تجلیل به عمل آمد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید