• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72950
+
-

آغاز خط‌ کشی راه‌های قزوین

عملیات اجرایی خط‌کشی جاده‌های اصلی، فرعی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان قزوین به طول 1۵۰۰ کیلومتر آغاز شد. معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای انجام عملیات خط‌کشی راه‌های استان قزوین ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و سازمان راهداری تخصیص داده شده است. 

جواد حق‌لطفی طول راه‌های آسفالته استان را 2500 کیلومتر خواند و گفت: با توجه به طول خطوط جاده‌ای در بزرگراه و آزادراه‌های استان، سالانه برای رسیدن به سطح استانداردهای لازم به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام ۹ هزار کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های استان نیازمندیم. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون و با توجه به محدودیت‌های مالی، اولویت کار را رنگ خطوط وسط در جاده‌های دوطرفه که ترافیک آن به صورت رخ به رخ است در دستور کار خود قرار داده‌ایم. 

این مسئول راهداری خط‌کشی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ایمنی در جاده دانست و افزود: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تابلو به لحاظ ایجاد امنیت و ایمنی در حوزه راه بعد از خط‌کشی قرار دارد و این مساله اهمیت اجرای عملیات سالانه خط‌کشی راه‌ها را می‌رساند. 

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: اگرچه خط‌کشی جاده‌های آسفالته قزوین در وضعیت متوسطی قرار دارد، اما با توجه به اهمیت راه‌های استان و حجم ترافیک موجود در آن‌ که همواره در طول سال‌های اخیز جزو 3 استان پرترافیک کشور قرار گرفته است، در این زمینه به تخصیص اعتبارات لازم نیاز است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید