• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71251
+
-

پاکسازی 10هزار کیلومتر از کانال‌ها و انهار فرعی تهران از هفته آینده

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پاکسازی انهار، مسیل‌ها و کانال‌های شهر تهران به‌منظور استقبال از فصل پاییز، گفت: تهران بیش از 10هزار کیلومتر انهار و شبکه‌های فرعی دارد که در طرحی مشترک از هفته آینده در دستور پاکسازی قرار می‌گیرند.

اصغر عطایی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به اقدامات در دست شهرداری تهران به‌منظور پاکسازی انهار و مسیل‌های شهر تهران، اظهار کرد: نزدیک به 570کیلومتر از کانال‌ها و مسیل‌های اصلی شهر تهران به‌صورت مستمر مورد بازبینی، رصد و پایش قرار می‌گیرند و اقداماتی نظیر لایروبی و رسوب‌برداری انجام می‌شود.
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث پاکسازی مسیل‌ها حتی رودخانه‌های خارج از حریم هم مدنظر قرار گرفته‌اند، افزود: بخشی از نخاله‌های ساختمانی که بعضا در مسیر رودخانه‌ها قرار داشتند، پاکسازی شدند و بخشی دیگر در حال پاکسازی است. او با تأکید بر اینکه نزدیک به 90درصد از مسیل‌ها مورد پایش قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر و به‌دنبال بارش باران، بیشترین مشکلات به رودخانه کن مربوط می‌شد. تجربه نشان می‌داد به‌صورت متوسط بارش باران 30دقیقه‌ای به میزان 20میلی‌متر می‌تواند شهر را دچار سیلاب کند و نمونه این حادثه را ما در سال‌های 33، 74و 94 شاهد بودیم. به همین منظور برای رفع مشکلات جدی تلاش شده تا بالادست این رودخانه به‌صورت کامل پاکسازی شود.
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پاکسازی رودخانه‌های شهر تهران به وسیله ماشین‌آلات تخصصی، اظهار کرد: این اقدامات باید طی روزهای پیش‌رو انجام شود زیرا در فصل پاییز و زمستان به‌دلیل بارش باران و افزایش حجم دبی آب امکان پاکسازی‌ مسیل‌ها و انهار وجود ندارد.
عطایی با اشاره به پاکسازی رسوبات از بخش‌های بالادست رودخانه کن افزود: به‌دنبال پاکسازی رودخانه کن چندین کامیون رسوبات از بخش‌هایی از این رودخانه خارج شد و پس از پاکسازی کامل مجددا مسیل‌های اصلی مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید