• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71156
+
-

درآمد و هزینه‌ها را به‌ثبات برسانیم

تأمین اجتماعی
درآمد و هزینه‌ها را به‌ثبات برسانیم


معصومه حیدری پارسا ـ خبرنگار

مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، حذف دفترچه تأمین‌اجتماعی در مراکز طرف قرارداد و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی ازجمله موضوعاتی بود که در نخستین نشست خبری رئیس تأمین اجتماعی با اصحاب رسانه مطرح شد. مصطفی سالاری با بیان اینکه اگرچه فشارهای اقتصادی بر منابع و مصارف تأمین اجتماعی وارد می‌شود اما تلاش می‌کنیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بدون آنکه خللی بر برنامه وارد شود، ارائه خدمت کنیم، افزود: سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 9500میلیارد تومان هزینه دارد، 6500میلیارد تومان از این میزان، بابت پرداخت به مستمری‌بگیران این سازمان است و همواره قبل از پایان هر ‌ماه پرداخت شده است و هیچ‌گونه تشویشی از این بابت وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان در زمان اجرای طرح تحول سلامت جهش قابل‌توجهی پیدا کرده بود تا خدمات ارتقا یابد، گفت: به همین علت در بخش درمان معوقاتی داریم که برای تسویه آن برنامه خواهیم داشت. سالاری با بیان اینکه در مجموع 8500میلیارد تومان وصولی مستمر حق بیمه داریم، ادامه داد: هزار میلیارد تومان باقیمانده را باید از چند منبع دیگر تامین کنیم که یکی از آنها از محل سود سرمایه‌گذاری‌های سازمان در شستا و دیگری سهم کارفرمایی دولت در بیمه‌های حمایتی است که در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود و امسال نیز در بودجه آمده است. وی با بیان اینکه 18هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف نیز مطالبه داریم، گفت: البته در جایی که معوقات و بدهی‌هایی وجود داشته باشد کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. در مجموع برنامه‌ریزی‌های دقیقی در دست انجام داریم و با کمک دولت و مجلس می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم. البته کمبودها و نواقصی در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد اما نارسایی، نگرانی و دغدغه‌ای برای جامعه مخاطب ایجاد نخواهد کرد. وی درباره مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از دولت، نیز گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم که سازوکاری برای پرداخت بدهی دولت ایجاد و کارگروه مشترکی برای تعیین میزان بدهی قطعی دولت تشکیل شود. وی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی مناسبی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برقرار شده است، اظهار داشت: در قانون برنامه و بودجه راهکارهایی برای پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده است که 2 یا 3 راهکار که دست یافتنی‌تر هستند را دنبال می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش دوبرابری اعتبار اختصاص‌یافته برای پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد و گفت: با افزایش اعتبار انجام شده، تعداد بیشتری از بازنشستگان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. کانون‌های بازنشستگان اولویت‌بندی و نحوه اعطای وام به بازنشستگان را برعهده دارند.
وی درباره برنامه حذف دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: حذف دفترچه در واحدهای ملکی انجام شده و در پرونده الکترونیک با وزارت بهداشت تعامل خوبی داریم. پس از تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت، در مرحله بعد سامانه‌های تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت به هم وصل می‌شود. با تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت و اتصال سامانه الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره بدهی این سازمان به مراکز درمانی طرف قرارداد، گفت: ما حدود ۱۳هزار میلیارد تومان به مجموعه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از دولتی، خصوصی و خیریه بدهی داریم. بدهی‌های معوق را از طریق وصول مطالبات پرداخت خواهیم کرد و برنامه ما این است که مطالبات جاری را به‌ویژه در جاهایی که خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی ارائه می‌شود و امکان کنترل و مدیریت منابع فراهم است، به‌روز پرداخت کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید