• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70876
+
-

تعطیلی اجباری «مولن روژ»

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه نگار

در همه این سال‌ها یکی از مشکلات رایج در اجراهای روی صحنه، تداخل کار بازیگران در پروژه‌های سینمایی، تلویزیونی یا تئاتری بوده یا هست. هر چند این مشکل به نسبت سال‌های پیش و در چند سال اخیر کمتر شده اما باز هم موردهایی از این دست دیده می‌شود که به‌نظر مورد خاص این سال‌ها محسن تنابنده است.
تنابنده 13سال پیش در نمایش «شوایک» کورش نریمانی بازی کرد؛ بازیگری که در کارنامه هنری‌اش حضور در سریال‌های تلویزیونی و سینما بیشتر است. تنابنده در این نمایش با سیامک صفری، احمد مهران‌فر، امیر جعفری و امیررضا دلاوری همبازی بود و حالا با گذشت بیش از یک دهه در مولن‌روژ با احمد مهران‌فر همبازی شده است.
 نمایش «مولن روژ» را حسین پارسایی بعد از موفقیت در اجرای نمایش‌های «اولیور توئیست» و «بینوایان» در یکی از سالن‌های باغ کتاب روی صحنه برد؛ سالنی با 450صندلی که توانست در اجراهای اول خود تماشاگران را به سالن اجرا بکشاند؛ تا جایی که اکثر بلیت‌های روز بعد اجرا به فروش می‌رسید. این نمایش یک کمدی متفاوت با موضوع آسیب‌های اجتماعی بود.
اما این استقبال زیاد طول نکشید و هفته اول مرداد‌ماه ارسال پیامک‌های عذرخواهی به دلیل کنسل شدن اجرا و برگشت هزینه بلیت‌های خریداری شده به تماشاگران باعث شد که خبر تعطیلی برخی از اجراهای نمایش به گوش برسد؛ در نهایت گروه تئاتر تصمیم گرفتند که ادامه اجرای این نمایش را به زمان دیگر موکول کنند.
به‌نظر می‌رسد با وجود حضور این بازیگر در 2فیلم و آغاز اکران دومین فیلمش در سینما، تنابنده بیشتر مشغول کارهای سینمایی‌اش شده و بازی در مولن‌روژ و حضور هر شبش بر سر اجرا مشکل‌ساز شده است. حالا گروه امیدوار است که این نمایش را که قرار بود تا پایان مرداد‌ماه اجرا داشته باشد، بتواند بعد از محرم و صفر بار دیگر اجرا کند.
اما نکته قابل تامل اینکه معمولا وقتی در یک نمایش بازیگر نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند و یا مشکلی برای حضورش در اجرا پیش می‌آید، کارگردان بازیگر دیگری را جایگزین کرده و نمایش اجرای خود را ادامه می‌دهد. اما در این نمایش تصمیم کارگردان چیز دیگری است. حسین پارسایی به واسطه حضور تنها 2بازیگر روی صحنه (احمد مهران‌فر و محسن تنابنده) و شهرت تنابنده و بهانه مهم حضور تماشاگر به‌خاطر بازیگرانش ترجیح داده تا اجرای آن را به زمانی دیگر موکول کند تا اینکه به فکر یک بازیگر جدید و جایگزین تنابنده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :