• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68423
+
-

مجوز آغاز ساخت مصلای یزد صادر نشد


مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه   یزد ضمن تشریح برنامه‌های استانی چهلمین سال برپایی نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علت آغاز نشدن عملیات ساخت مصلای یزد را صادر نشدن مجوز از مرکز به دلیل شرایط اقتصادی ذکر کرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «رضا شریفی» همزمان با سالروز برگزاری اولین نمازجمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مردادماه سال 1358 و چهلمین سال برپایی نمازجمعه در جمع خبرنگاران از نهاد نمازجمعه به عنوان یک نهاد عبادی سیاسی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری از این نهاد به عنوان قرارگاه بصیرت‌افزایی یاد کردند لذا باید برای حضور بیشتر در این آیین و نهادینه کردن آن تلاش کنیم.

 وی با اشاره به تدوین 15 برنامه در قالب ستاد چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه، میزبانی نشست روابط عمومی‌های استان و آیین رونمایی از پوستر چهلمین سالگرد برپایی نمازجمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد. وی با بیان این که سه‌هفته پس از نمازجمعه تهران یعنی در تاریخ 25 مردادماه اولین نمازجمعه یزد به فرمان امام راحل  و به امامت آیت‌الله شهید صدوقی برگزار شد، از اجرای برنامه‌هایی به این مناسبت خبر داد. این مسئول با بیان این که در حال حاضر 28 نقطه از استان یزد شاهد اقامه نمازجمعه است، یزد را از استان‌های دارای بیشترین ائمه جمعه مسن دانست و گفت: حجت‌الاسلام واعظ، امام‌جمعه منشاد با قریب 90 سال سن مسن‌ترین امام‌جمعه و حجت‌السلام قانی و داوری امامان جمعه روستاهای نصرآباد و رستاق با 34 سال، جوان‌ترین ائمه جمعه در استان هستند. به گفته وی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با جایگزینی ائمه جمعه جوان‌، فضاسازی مناسب در اماکن اقامه نمازجمعه و ارائه خدماتی مانند میز خدمت، میز سلامت و مهدهای آدینه جهت نگهداری کودکان والدین نمازگزار، تلاش دارد تا جمعیت بیشتری از نمازگزاران را برای اقامه نمازهای آدینه جلب کند.

وی شایعاتی که در مورد تغییر امام‌جمعه مرکز استان در برخی شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود را تکذیب و آن را شیطنت برخی رسانه‌ها عنوان کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همچنین در مورد ساخت مصلای نماز جمعه مرکز استان خاطرنشان کرد: تاکید آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه یزد در این مورد ساخت مجتمع فرهنگی با بخش‌های مختلفی از جمله مصلای نماز جمعه است و در این رابطه نیز زمین ترمینال سابق شهر یزد به این امر اختصاص یافته و حتی طرح و نقشه آن آماده شده است ولی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به شرایط اقتصادی حاکم مجوز اجرای این طرح و ساخت مصلای جدیدی در کشور را صادر نکرده است.

«محمدجواد حرزاده» مسئول ستاد نمازجمعه مرکز استان نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در مورد برنامه‌های این ستاد در چهلمین سالگرد برپایی نمازجمعه در کشور، اظهار کرد: اولین نماز جمعه در شهر یزد سال 836 هجری برگزار شده و اسامی ائمه جمعه یزد از آن زمان تاکنون در کتاب نجوم آیت‌الله سید جواد مدرسی آمده است. این مسئول از ارائه پیشنهاد اجرای برنامه‌هایی در حاشیه نماز جمعه یزد در طول سال نیز خبر داد و از آن جمله به برگزاری مسابقات عکس، خاطره، دل‌نوشته و کتاب‌خوانی، جشنواره فیلم و کلیپ با عنوان 40 سال تلاش و همچنین معرفی نخبگان و چهره‌های شاخص استان در نماز جمعه، اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید