• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68428
+
-

گلایه اصفهانی‌ها از کیفیت پایین آب آشامیدنی

شماری از شهروندان اصفهانی از کیفیت پایین آب آشامیدنی این کلان‌شهر اظهار نگرانی کردند و بررسی آن را از مراجع ذی‌ربط خواستار شدند. این در حالی است که مسئولان متولی می‌گویند که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آنان در گفت‌وگو با ایرنا همچنین از افت شدید فشار آب آشامیدنی انتقاد کردند و گفتند: در برخی از مناطق شهر اصفهان گاهی ساعت‌ها رنگ آب تغییر می‌کند و نمی‌شود آن را آشامید.
این عده اظهار کردند: مسئولان باید برای رفع این مشکل رصد روزانه داشته باشند تا مشکل حاد بهداشتی حادث نشود، زیرا آب با سلامت جسم مربوط است و چنانچه مشکلی پیش آید پیامد اجتماعی خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به گلایه شهروندان گفت: آب آشامیدنی این استان از نظر کیفیت و سلامت هیچ مشکلی ندارد.
«سید اکبر بنی‌طبا» افزود: توجه به کیفیت و سلامت آب آشامیدنی در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان نظارت جدی بر شاخص‌های کیفی میکروبی و شیمیایی آب دارد و از طرف مرکز بهداشت استان هم نظارت و کنترل لازم بر این منابع آبی انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: ما اجازه ورود هیچ چاه بی‌کیفیتی را به شبکه نداریم و تا زمانی که منابع آبی از شاخص‌های لازم برخوردار نباشند، وارد مدار بهره‌برداری نمی‌شوند.

وی درباره کیفیت آب اصفهان با توجه به گرمای هوا و ورود برخی چاه‌ها به مدار، اضافه کرد: با توجه به محدودیت تصفیه‌خانه باباشیخ‌علی و افزایش دما و استمرار آن، مصرف آب افزایش پیدا کرده است.
بنی‌طبا بیان کرد: افزایش دمای هوا و گرما در فصل تابستان و استفاده از کولرهای آبی و سامانه‌های برودتی، موجب افت فشار آب شده است.

به گفته وی، هر کولر آبی معادل ۲نفر آب مصرف می‌کند و با این‌که ممکن است بر اثر استمرار گرمای هوا و افزایش مصرف، فشار آب کاهش یابد اما هیچ گاه از کیفیت آب تحویلی به مردم کاسته نمی‌شود.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در شرایط کنونی و برای جبران کمبود آب، مجبور به استفاده از منابع آب محلی و چاه‌هایی شده که سال گذشته برای استفاده در شرایط بحرانی حفر کرده است. 

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: آب این چاه‌ها از عمق ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری زمین استحصال می‌شود اما از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارد.
وی تصریح کرد: استفاده از این منابع آبی منجر به تغییر ذائقه مردم شده، اما جای هیچگونه نگرانی در زمینه کیفیت و سلامت آب وجود ندارد.

بنی‌طبا با اشاره به گلایه مردم نسبت به تغییر رنگ و طعم آب در برخی از نقاط استان اصفهان، خاطرنشان کرد: شوری و تغییر طعم آب صحت ندارد و مورد تأیید نیست، اما با توجه به استحصال آب از چاه‌ها و منابع محلی تغییر ذائقه به‌وجود آمده که هیچ ارتباطی با کیفیت آن ندارد و از نظر کیفی هیچ خطری شهروندان اصفهانی را تهدید نمی‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید