• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65693
+
-

«نغمه طبیعت» در جنگل ابر طنین‌انداز می‌شود

جنگل ابر و امامزاده محمد سراوین قطریع 2 منطقه هدف گردشگری روستای ابر در سمنان است

گزارش
«نغمه طبیعت» در جنگل ابر طنین‌انداز می‌شود

دهیار روستای ابر گفت: جشنواره موسیقایی «نغمه طبیعت» اوایل شهریور امسال با محوریت اجرای موسیقی سنتی با حضور گروه‌هایی از نقاط مختلف کشور پیش‌بینی شده است. «محمدرضا اسلامی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به برپایی جشنواره «نغمه طبیعت» با کمک فعالان گردشگری روستایی و بخش خصوصی در روستای ابر افزود: این جشنواره در سال‌های ۸۷، ۸۹ و۹۲ در جنگل ابر برگزار شد و امسال هم برگزاری آن در اوایل شهریور در دستور کار قرار دارد.‌ 

وی با بیان این‌که جنگل ابر و امامزاده محمد سراوین قطری(ع) 2 منطقه هدف گردشگری روستای ابر در استان سمنان است تأکید کرد: در این جشنواره از گروه‌های موسیقی سنتی سراسر کشور به صورت نماینده از هر استان دعوت می‌شود تا در رویدادی 3 روزه در منطقه جنگل ابر مطابق با سال‌های قبل برگزار به اجرای موسیقی بپردازند. 

دهیار روستای ابر با اشاره به برگزاری مسابقه دو ماراتن بین‌المللی در روستای ابر در سال گذشته گفت: این رویداد نخستین دو ماراتن جنگلی کشور بود که به صورت بین‌المللی انجام شد و بازتاب خوبی از لحاظ تبلیغات گردشگری برای استان سمنان داشت. اسلامی از برگزاری همایش دوچرخه سواری کوهستان استانی در پایان هفته اول تیر هم خبر داد و افزود: همزمان با روز جهانی مبارزه با موادمخدره دوچرخه سواران استان سمنان از امامزاده محمد قطری(ع) روستای ابر تا ورودی جنگل ابر مسافتی 5/8 کیلومتری با شیب تند و کوهستانی رکاب زدند.


شناسایی منطقه برای جذب گردشگر

وی با اشاره به این‌که برگزاری بیشتر این گونه رویدادها موجب شناسایی بهتر منطقه به گردشگران می‌شود اظهار کرد: در این رویداد ورزشی رکاب‌زنان مسافت 7 کیلومتری را طی کردند. دهیار روستای ابر از مسؤولان شهرستان شاهرود و استان سمنان خواست با توجه به این‌که این روستا یکی از مناطق هدف گردشگری استان است، برگزاری رویدادهای ورزشی، فرهنگی و تفریحی را در دستور کار قرار دهند.


پذیرش جوامع محلی؛ شرط توسعه گردشگری

دهیار روستای ابر بیان کرد: در سال ۱۳۸۴ هیأت دولت جنگل ابر و امامزاده محمد سراوین قطری(ع) را هدف‌گذاری کرد و از آن موقع این مناطق جزو مناطق نمونه گردشگری کشور به حساب آورده شد. اسلامی با بیان این‌که در ابتدا این کار با مخالفت‌هایی مواجه شد ادامه داد: جامعه محلی پذیرش خوبی نداشت و دیدگاه مسئولان شهرستانی و استانی این طور نبود که بتوانیم موضوع گردشگری را رونق دهیم. وی اضافه کرد: به مرور زمان با نگاه مثبت مسئولان و آموزش جامعه محلی، اتفاقات خوبی افتاد و در چند سال اخیر زیرساخت‌های خوبی فراهم شد.

 اسلامی با اشاره به این‌که اکنون مسافران استقبال خوبی دارند و جامعه محلی هم درآمد خوبی کسب می‌کنند بیان کرد: زیرساخت‌هایی توسط دهیاری، شورای اسلامی و کمک جامعه محلی آماده‌سازی شد. دهیار روستای ابر از تأسیس شرکت تعاونی گردشگری روستای ابر با هزار سهامدار بومی در سال 84 خبر داد و افزود: با توجه به این‌که در آن زمان نگاه‌ها بسته بود، بعد از بازه زمانی کوتاهی فعالیت این شرکت تعاونی تعطیل و در سال گذشته دوباره این شرکت تعاونی احیا شد و در حوزه گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، اخیرا جنگل ابر شاهرود به عنوان دومین اثر طبیعی کشور در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید که این رخداد زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان سمنان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید