• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55530
+
-

معاون در برابر ماه

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار


شبکه نمایش خانگی مدت‌ها‌ست سایه‌ای جدانشدنی به‌نام پول کثیف را با خود این‌سو و آن‌سو می‌‌برد. قهوه تلخ که به کام مردم شیرین آمد، در شبکه نمایش خانگی شد عرصه‌ای بکر برای ورود سرمایه و البته کسب درآمدهای نجومی. شهرزاد در همین مسیر ساخته شد و استقبال عجیب مخاطبان قصه‌های شهرزاد را تا 3فصل تمدید کرد. شهرزاد با ستاره‌های درجه‌یک خود در جلوی دوربین و البته کولاک خواننده‌اش، مرزهای موفقیت در شبکه نمایش خانگی را جابه‌جا کرد و بعد از آن خیلی‌ها خواستند در این مسیر گام بردارند. شهرزاد البته به‌خاطر پرونده‌های تخلف مالی تهیه‌کننده‌اش، دیگر یارای ادامه نداشت اما پایان این سریال گویی شروعی بود برای آنهایی که می‌خواستند از عرصه کم‌دردسر و البته پول‌ساز شبکه نمایش خانگی برای خود جولانگاهی تازه بسازند. هر روز خبر تازه‌ای منتشر می‌شد و نام‌های بزرگی خبر فعالیت‌شان در شبکه نمایش خانگی را تأیید می‌کردند. همین حالا هم که این متن را می‌خوانید، شبکه نمایش خانگی نام و البته حاشیه کم ندارد. جالب اینکه قریب به اتفاق محصولات روز شبکه نمایش خانگی به‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت تولید، در فروش اوضاع خوبی ندارند.

قرار بود بنیامین بهادری برنامه ویژه افطار «ماه ماه» را اجرا کند، برنامه‌ای در شبکه 3، جایگزین برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی. روز اول رمضان همه منتظر بودند که بنیامین بهادری را روی آنتن ببینند اما با وجود اطلاع‌رسانی گسترده این اتفاق نیفتاد و با توجه به عدم‌پاسخگویی روابط عمومی سازمان، به‌نظر می‌رسد مرتضی میرباقری، معاون سیما اجازه حضور بنیامین بهادری را نداده‌ است.
به گزارش همشهری، مشخص نیست چرا بازهم از بنیامین بهادری که قرار بود برنامه «تب و تاب» را اجرا کند و در لحظه آخر کنار گذاشته شد و این برنامه توسط باربد بابایی اجرا شد، برای اجرای برنامه «ماه ماه» درنظر گرفته شد؟ 
هنوز جواب مشخصی از روابط عمومی و مدیران شبکه 3 سیما داده نشده و حتی علی احمدی، تهیه‌کننده برنامه‌ هم حاضر به گفت‌وگو در این زمینه نیست. 
نکته دیگری که هنوز صحت و سقم آن مشخص نیست دعوا بر سر پخش زنده یا تولید برنامه «ماه ماه» است چرا که برخی منابع می‌گویند بر سر پخش زنده و تولیدی برنامه صحبت‌هایی شده و عدم‌مخالفت با پخش تولیدی باعث حذف «ماه ماه» شده است.

آغاز حذف سلبریتی‌ها
یکی از دلایل حضور سلبریتی‌ها به‌عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند اسپانسرها و حامیان مالی برنامه‌ها باشد، اسپانسرهایی که اخیرا برای سازمان دردسرساز بوده، باعث افت برنامه‌های تلویزیونی شده‌اند؛ ماجرایی که حتی مرتضی میرباقری، معاون سیما هم از آن گله‌مند بوده و در یک نشست خبری به آن اشاره و عنوان کرده بود: «اسپانسر‌ها به‌عنوان بازیگران اصلی میدان، گرفتاری زیادی برای ما ایجاد کرده‌اند و به هر میزان حضورشان بیشتر شود کار غیرحرفه‌ای‌تر می‌شود.» و حالا به‌نظر می‌رسد شاید حکم میرباقری به عدم‌حضور بنیامین بهادری نه قاطع به خواسته‌های اسپانسرهای برنامه باشد.
دلیل دیگر این حذف می‌تواند مخالفت معاونت سیما با حضور و استفاده از سلبریتی‌هایی باشد که توانایی اجرای برنامه را به اندازه کافی نداشتند و بنیامین بهادری که تا‌کنون در کارنامه کاری خود اجرای برنامه نداشته جزو همین‌ها باشد؛ البته باید دید بعد از این حضور سلبریتی‌ها در برنامه‌های مختلف به چه شکل خواهد بود.

قرار است رویکردها تغییر کند؟
به‌نظر می‌رسد با حذف بنیامین بهادری معاونت سیما درصدد است تا حضور سلبریتی‌ها در برنامه‌های مختلف تلویزیونی را ضابطه‌مند کند، ‌کاری که مدیران شبکه‌های تلویزیونی در 2سال اخیر از آن غافل بودند.

فعلا ستاره‌ساز به‌جای ‌ماه ماه
با اتفاقات پیش‌ آمده شبکه 3 به جای برنامه «ماه ماه»، بازپخش برنامه «ستاره‌ساز» را جزو برنامه‌های ویژه قبل از افطار درنظر گرفته است و باید دید در شب‌های آینده نیز برنامه «ستاره‌ساز» از شبکه 3 سیما بازپخش خواهد شد؟

غیبت آیت‌الله مکارم شیرازی در شبکه3
در سال‌های اخیر به شکل مستمر در ‌ماه رمضان بعد از افطار، سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه سوم سیما پخش می‌شد اما امسال دیگر این رویه وجود ندارد و این آیتم از شبکه3 روی آنتن نمی‌رود.به نظر می‌رسد به دلیل اینکه چندی پیش آیت‌الله مکارم شیرازی در فتوایی شرکت در برخی برنامه‌های صداوسیما به‌ویژه برنده باش را حرام اعلام کرده بود. مدیریت شبکه3 سخنرانی وی را  از کنداکتورحذف کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید