• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50889
+
-

در اختتامیه اجلاسیه ششم خبرگان تأکید شد

شرط خبرگان برای پذیرش FATF

خبرگان
شرط خبرگان برای پذیرش FATF

این تنها تریبون‌های نمازجمعه و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیستند که درباره لوایح FATF نظر می‌دهند، ابراز مخالفت می‌کنند یا شرط می‌گذارند. اعضای خبرگان رهبری هم در یکی از بندهای بیانیه 7بندی خود به موضوع لوایح 4گانه دولت در ارتباط با وضعیت ایران در گروه ویژه اقدام مالی پرداختند و پذیرش آن را با اما و اگرهایی مواجه ساختند. انتشار چنین بیانیه‌ای با توجه به عضویت همزمان آیت‌الله احمد جنتی، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی و آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، 3عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مخالف سرسخت لوایح به‌عنوان رئیس و نواب رئیس مجلس خبرگان رهبری دور از ذهن نبود. موضع آنها در نقطه مقابل استدلال برخی دیپلمات‌های دولت مبنی بر پذیرش لوایح به‌علت دفع بهانه‌های دشمن بود. 
مراسم اختتامیه ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه پس از دومین روز اجلاسیه آنان برگزار شد. آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری سخنگوی اختتامیه بود. نمایندگان مجلس خبرگان در دومین روز اجلاسیه خود بر مبارزه با فساد، حل مشکلات کشور و انتقال سالم انقلاب به نسل آینده تأکید داشتند. براساس گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علت محدثه و مبقیه این انقلاب شکوهمند چهل‌ساله، مردم و رهبری بوده و هستند، گفت: آنچه می‌تواند همچنان مردم را در صحنه نگاه دارد، به‌گونه‌ای که تهدیدها و تحریم‌ها و ترورها و توطئه‌ها بر پایمردی و استقامتشان بیفزاید و هرگز صحنه را خالی نگذارند، عدالت و مبارزه با فساد است. او فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی را همچون توده چرکین برای کشورها و نظام‌ها دانست و افزود: خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده‌زیستی می‌دادند، هرگز بعید نبوده و نیست. نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه بحمدالله مأموران این نظام غالبا سلامت خود را نگاه داشته‌اند، تأکید کرد: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است.

بیانیه پایانی خبرگان
اعضای خبرگان رهبری در بخشی از بیانیه پایانی اجلاس ششم خود با اشاره به بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام اعلام کردند: «پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند پالرمو، CFT و غیره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود؛ مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر لزوم عدم‌انفعال و رعایت اصول عزت، حکمت، مصلحت و تهدیدزدایی در عرصه تعامل بین‌المللی، از قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت‌نظام می‌خواهد نسبت به نفی سلطه و خطر نفوذ بیگانگان در حوزه تعاملات استراتژیک مالی و غیرمالی جمهوری اسلامی با همپیمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید