• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50663
+
-

پژوهش‌ها موفقیت طرح جدید ترافیک را تأیید می‌کند

ترافیک
پژوهش‌ها موفقیت طرح جدید ترافیک را تأیید می‌کند

پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد طرح جدید ترافیک تهران به‌صرفه و صلاح بوده و تبعات مثبت زیست‌محیطی آن به نفع شهر و شهروندان است.
به گزارش همشهری، میثم بصیرت، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این‌باره گفت: طرح ترافیک تأثیرات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر شهر داشته که ازجمله آنها می‌توان به کاهش ارزش املاک و شکل‌گیری بافت‌های فرسوده شهری، افزایش آلودگی هوا و بار ترافیکی در این محدوده اشاره کرد که خوشبختانه با اجرای طرح جدید شاهد کاهش فاصله سفرها، بار ترافیکی و به‌ویژه بحران‌های آلودگی‌ها در سال‌جاری بودیم.
به گفته وی، باید بپذیریم که وضعیت مناسب‌تر آب و هوای تهران در زمستان و پاییز سال‌جاری فقط به‌علت باد و باران نبوده و تدبیر مدیریت شهری هم بر آن ‌تأثیرگذار بوده است.
طرح ترافیک بیش از ۱۳ سال در تهران اجرا شده و مثل مسکنی بوده که برای کاهش درد از آن استفاده کردیم اما امروز در فکر شناخت و درمان بیماری هستیم. در همین زمینه نیز به مهندسی ارزش در این زمینه توجه ویژه‌ای داشتیم؛ به‌طوری که فراهم کردن امکان رفت‌وآمد و افزایش رضایتمندی شهروندان با بهره‌مندی از دانش دیجیتال را در این طرح دیدیم. بصیرت اضافه کرد: به شهروندان این اطمینان را می‌دهم که تمامی درآمدهای حاصل از محل زوج و فرد به صندوق خاصی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و بهبود محیط‌زیست شهر ارسال می‌شود. همچنین در طرح زوج و فرد اصلا هدف صرفه اقتصادی نبوده و بیشتر از آن هدف تغییر در استراتژی‌های مدیریت شهر است که باید انقلاب شهری به سوی پیاده‌گستری و ترویج سفرهای شهری با حمل‌ونقل عمومی اتفاق بیفتد و همه ما در این مسیر گام برداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید