• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 بهمن 1397
کد مطلب : 46635
+
-

چراغ سبز زنگنه به تغییر بازی بنزین

چهره روز
چراغ سبز زنگنه به تغییر بازی بنزین

برای ساماندهی سوخت راهی جز سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت سوخت وجود ندارد، اما همچنان تصمیم‌گیری نهایی برای آن صورت نگرفته؛ این تازه‌ترین موضع بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران است.
زنگنه برای نخستین بار است که از گزینه‌های جدید در بازی بنزین صحبت می‌کند. او پیش از این با سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف بود.
وزیر نفت که در حاشیه نشست دیروز هیأت دولت با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: روز یکشنبه نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای چندین سناریوی مختلف درباره سهمیه‌بندی سوخت رأی‌گیری کردند، اما هیچ‌کدام رأی نیاوردند. وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق به‌معنای آن است که بنزین دیگر سهمیه‌بندی نمی‌شود، ادامه داد: هنوز نمی‌دانم که چه خواهد شد. زنگنه در پاسخ به این پرسش که اگر سهمیه‌بندی سوخت اجرایی نشود برنامه وزارت نفت برای ساماندهی وضعیت سوخت چیست، تصریح کرد: برای ساماندهی سوخت راهی جز سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت سوخت وجود ندارد. او در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت سوخت تا چه میزان منطقی خواهد بود، اعلام کرد: تا میزانی که مردم تحمل کنند و بدون شک افزایش قیمت سوخت آثار تورمی نیز در جامعه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید