• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 بهمن 1397
کد مطلب : 46612
+
-

آخرین تلفات محرومیت

مینیسک آدام همتی به رباط انصاری و ماهینی پیوست

آخرین تلفات محرومیت

شاید حتی سعید راد- پدربزرگ مشهور آدام همتی- هم تصور نمی‌کرد در یکی از بهترین فصول تاریخ پرسپولیس اینقدر به نوه ناآشنای او بازی برسد اما یک سلسله عوامل دست به‌دست هم داد تا این اتفاق رخ بدهد. محرومیت پرسپولیس از جذب بازیکن که از صدقه سر «خیریت» تاریخی طارمی اتفاق افتاد، باعث شد این تیم 2 سال تمام با موجودی اندکش ادامه بدهد و در این میان به آدام هم در3 پست بازی رسید؛ دفاع راست، وینگر راست و هافبک دفاعی. حالا و در تمرینات بدنسازی بین دو نیم‌فصل مشخص شده همتی به‌خاطر بازی با پای مصدوم ناچار است مینیسکش را جراحی کند و به این ترتیب مدتی دور از میادین خواهد بود. او شاید آخرین تلفات محرومیت پرسپولیس در فصلی است که همه بازیکنان ناچار شدند خیلی بیشتر از حد توانشان و با هر شرایط و وضعیتی برای تیم بازی کنند. پیش از این حسین ماهینی و محمد انصاری به‌دلیل خستگی و فرسودگی عضلات دچار پارگی رباط صلیبی شده بودند. ماهینی احتمالا بعد از نوروز آماده بازی خواهد شد اما انصاری کل فصل را از دست داده است.
 دو نفری که قسر در رفتند
غیر از این سه نفر که با مصدومیت‌های شدید و طولانی‌مدت مواجه شدند و کارشان به تیغ جراحی کشید، ح داقل 2بازیکن دیگر هم بودند که با وجود آسیب‌دیدگی‌های مزمن از سر ناچاری در همه مسابقات به میدان رفتند. شجاع خلیل‌زاده بازیکنی بود که با درد شدید در ناحیه گردن در برخی دیدارها حتی به‌رغم منع رسمی پزشکان به میدان رفت. در خط میانی هم کمال کامیابی‌نیا با مشکلات معروف کتفش مدام بین زمین و بیمارستان در تردد بود. هر دوی این بازیکنان ممکن بود به‌خاطر شرایطی که دارند با مصدومیت‌های سنگین مواجه شوند اما قسر در رفتند و به تعطیلات دو ماهه نیم‌فصل رسیدند. در این حد فاصل شجاع به اندازه کافی استراحت کرد و کمال هم به تقویت عضله کتفش پرداخت.
 چرا آدام ماند؟
شاید ابتدای فصل باقی ماندن آدام همتی در فهرست پرسپولیس کاملا طبیعی بود، چرا که این تیم نمی‌توانست بازیکن بگیرد و مجبور بود به داشته‌هایش قناعت کند اما شاید به‌نظر می‌رسید بین 2 نیم‌فصل او نیز از پرسپولیس جدا شود. با وجود این در شرایطی که نفراتی مثل گادوین منشا، احسان علوان‌زاده و حمیدرضا طاهرخانی جمع سرخپوشان را ترک کردند، همتی ماندگار شد. بدبین‌ها می‌گویند رمز بقای او در پرسپولیس همان جمله معروفی است که کی‌روش خطاب به برانکو گفته بود؛ اینکه «سطح شما کشف بازیکنانی مثل آدام همتی است». خوش‌بین‌ها اما روایت دیگری دارند و معتقدند بازی‌های ساده و مؤثر آدام باعث شده او از برانکو رأی اعتماد بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید