• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 بهمن 1397
کد مطلب : 45964
+
-

باقی ماندن در ۲ دقیقه به آخرالزمان

گروه مشهور به «بولتن دانشمندان اتمی» تسلیحات هسته‌ای و تغییرات اقلیمی را خطرات فوری و جدی برای جهان دانسته‌اند

باقی ماندن در ۲ دقیقه به آخرالزمان


اوضاع جهان نگران‌کننده و بحرانی است و به‌نظر دانشمندان، حکومت‌ها و نسل بشر نتوانسته‌اند در یک سال گذشته کاری برای بهتر شدن شرایط زندگی در زمین انجام دهند. گروهی از دانشمندان جهان مشهور به «بولتن دانشمندان اتمی» در تصمیم سالانه خود اعلام کرده‌اند که ساعت مشهور به آخرالزمان همچنان 2دقیقه به نیمه‌شب را نشان می‌دهد. از سال۱۹۵۳ تا به حال که آمریکا و شوروی سابق در اوج جنگ سرد بمب هیدروژنی را آزمایش کردند، هیچ‌وقت ساعت آخرالزمان به این اندازه به نیمه‌شب نزدیک نبوده است. سال گذشته هم ساعت آخرالزمان 2 دقیقه به نیمه‌شب را نشان می‌داد. دانشمندان این گروه امسال اعلام کرده‌اند تسلیحات هسته‌ای و تغییرات اقلیمی 2خطر فوری و حیاتی هستند که بشر را تهدید می‌کنند. به‌گزارش واشنگتن‌پست، راشل برانسون، رئیس این گروه اعلام کرده که باقی ماندن این ساعت روی ۱۱:۵۸ را نباید به‌عنوان نشانه‌ای از ثبات دانست؛ نگه‌داشتن ساعت روی این زمان به‌معنای هشداری پایدار و جدی به جهان است. دورترین زمان ثبت شده از نیمه شب (آخرالزمان) در سال۱۹۹۱ به ثبت رسیده است. در آن سال ساعت گروه «بولتن دانشمندان اتمی» ساعت را ۱۱:۴۳ یعنی ۱۷دقیقه به نیمه‌شب اعلام کرد.

چرا ساعت؟
ساعت آخرالزمان را هیأت دانش و امنیت این بولتن در مشورت با دانشمندان جهانی از گروهی از برندگان جایزه نوبل تعیین می‌کند. ساعت در واقع نقش نمادین برای فهم عامه مردم از وضعیت خطرناک جهان دارد. بولتن دانشمندان اتمی از ٧٣سال پیش در دانشگاه شیکاگو شکل گرفته و دانشمندان با بررسی اوضاع، وضعیت جهان را به‌صورت نمادین با نشان دادن زمانی به نیمه‌شب اعلام می‌کنند.

بر این اساس هرچه ساعت به نیمه‌شب نزدیک‌تر باشد، به این معناست که بشریت به نابودی خود نزدیک‌تر می‌شود و اوضاع جهان در حال بدتر شدن است. به‌عبارت دقیق‌تر ساعت نمادین آخرالزمان نشان می‌دهد ما تا چه حد به تخریب تمدن خودمان با فناوری‌های خطرناک محصول بشر نزدیک شده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید