• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 دی 1397
کد مطلب : 44464
+
-

6 میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند

نیویورک‌تایمز، ایران را مقصد سال 2019 آمریکایی‌ها اعلام کرد

گردشگری
6 میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند

 «بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی در 9‌ ماه نخست امسال به ایران سفر کرده‌اند.» این خبر را علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در یک برنامه رادیویی اعلام کرده است.
مونسان همچنین از حجم 120هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های در حال احداث کشور خبر داده و گفته است که اکنون فرصت‌های بی‌نظیری در رشد و توسعه گردشگری در اختیار ایران است. رئیس سازمان میراث‌فرهنگی همچنین از افزایش تلاش‌ها برای مقابله با پروژه ایران‌هراسی در شبکه‌های مجازی خبر داد.
او گفت: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی بر کشورهای هدف و برخی کشورهای منطقه تمرکز کرده‌ایم و مجموع این اقدامات باعث شد تا شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم؛ تا جایی که حتی گردشگران منطقه نیز که تا پیش از این تنها بر گردشگری زیارتی تمرکز داشتند، اکنون تبدیل به گردشگران ترکیبی شده‌اند.
به گفته مونسان سال گذشته با 4درصد رشد، شاهد ورود 5 میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی به ایران بودیم، اما در 9 ‌ماه نخست امسال از عدد ورود 6 میلیون گردشگر خارجی به ایران هم عبور کردیم.

دلایل رشد آمار گردشگران ورودی به ایران
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، افزایش نرخ دلار و در پی آن، ارزان شدن سفر به ایران را عامل افزایش نرخ ورود گردشگران خارجی به کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها، پروازهای مستقیم خارجی به ایران را از دست دادیم که البته چون از قبل در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم و دولت نیز از قبل دستورات لازم را داده بود، با تدبیر و تمهیدات خوب توانستیم با همکاری دستگاه‌های مختلف ازجمله ناجا و وزارت امور خارجه به رشد ورود گردشگر به کشور دست پیدا کنیم.
او لغو روادید یکطرفه با برخی کشورهای هدف، عدم‌درج مهر در گذرنامه و صدور ویزای بدون برچسب ورود به ایران، توسعه ویزای الکترونیک و عدم‌افزایش قیمت نرخ اقامت در هتل‌ها را نیز ازجمله عواملی خواند که به رشد ورود گردشگر به کشور کمک کرده است.

ایران؛ مقصد سال2019 گردشگران آمریکایی
همزمان با اظهارات علی‌اصغر مونسان درخصوص رشد ورود گردشگران خارجی به ایران، روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی، فهرستی از ۵۲ مقصد گردشگری جهان را اعلام کرد که آمریکایی‌ها می‌توانند در سال ۲۰۱۹ به آن کشورها سفر کنند.
به گزارش ایسنا، نیویورک‌تایمز نام ایران را با عنوان «جواهر خاورمیانه» در فهرست مقاصد سفر گردشگران آمریکایی در سال2019 اعلام کرده است. مهم‌ترین انگیزه نیویورک‌تایمز برای اعلام مقاصد سال 2019 گردشگران آمریکایی، ظهور پدیده‌های گردشگری در یک مقصد روتین، بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و دسترسی آسان به عجایب تمدنی و برگزاری رویدادهای مهم هنری و فرهنگی است. در این فهرست علاوه بر ایران، 5 مقصد گردشگری برتر این روزنامه پورتوریکو، هامپی در هندوستان، پاناما، سانتاباربارا در کالیفرنیا و شهر مونیخ در آلمان برای سفر آمریکایی‌ها در سال2019 اعلام شده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز به شهروندان آمریکایی پیشنهاد کرده است که برای دیدار از 52 مقصد گردشگری انتخاب شده در سال2019 حتی طوفان‌های سهمگین، مخاطرات طبیعی، نزاع‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی دولتمردان را نادیده بگیرند و لذت سفر به این ۵۲ مقصد را تجربه کنند. ایران براساس رتبه‌بندی روزنامه نیویورک‌تایمز ردیف 45 از فهرست 52 مقصد دیدنی جهان برای گردشگران آمریکایی در سال2019 را کسب کرده است. به نوشته این روزنامه، با وجود تنش‌هایی که میان ایران و ایالات متحده از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید افزایش یافته، تمایل گردشگران ماجراجو برای دیدن ایران با برخورداری از آثار ایران باستان تا مساجد باشکوه چندصدساله شیراز و اصفهان و بازار بزرگ و کاخ گلستان در دل تهران همچنان مشهود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید