• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44353
+
-

بوکس ایران در رینگ حاشیه مشت می‌زند

غیبت 4عضو هیأت‌رئیسه خبر از حواشی بی‌پایان بوکس دارد

بوکس ایران در رینگ حاشیه مشت می‌زند

سکان هدایت فدراسیون بوکس پس حدود 3 دهه مدیریت احمد ناطق‌نوری به حسین ثوری سپرده شد. ثوری از همان روز اول درگیر حواشی‌ای شد که در زمان ناطق نوری کمتر به چشم می‌آمد. در آخرین حواشی فدراسیون بوکس می‌توان به غیبت 4عضو هیأت رئیسه در جلسه این اخیر فدراسیون اشاره کرد.

   غیبت 4 عضو هیأت‌رئیسه 
هیأت‌رئیسه فدراسیون بوکس تشکیل شده از پیشکسوتان بوکس و اعضای مدیریتی فدراسیون بوکس است. روز چهارشنبه (19دی) جلسه هیأت‌رئیسه فدراسیون درحالی تشکیل شد که 4 عضو غیبت داشتند. سیامک صالحی نایب‌رئیس، مهدی هویت‌دوست، منوچهر مقصودی و حسین نهرودی در این جلسه غایب بودند. غیبت 4عضو اصلی هیأت‌رئیسه شایعه اختلافات در فدراسیون را پررنگ‌تر از سابق کرد ولی رئیس فدراسیون در این‌باره تا به حال اظهارنظر نکرده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد ریشه اختلافات در فدراسیون بوکس به خاطر تصمیمات ثوری رئیس فدراسیون بوکس است. رئیس فدراسیون بوکس پیش‌تر عنوان کرده بود قصد دارد از یک مربی کوبایی در رده سنی پایه استفاده کند. حالا از فدراسیون بوکس شنیده می‌شود پدرو سالگادو فقط هدایت تیم جوانان را بر عهده خواهد گرفت و سرمربیگری نوجوانان به شخص دیگری سپرده خواهد شد. از دیگر حواشی فدراسیون بوکس حضور رئیس فدراسیون بوکس به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی است که انتقادات بسیاری را به‌دنبال داشت. حسین ثوری در واکنش به این انتقادات عنوان کرده که حضورش در این سمت موقتی است و درصورت پیدا کردن یک فرد واجد شرایط مدیریت تیم ملی را واگذار خواهد کرد.

   دلگیری پیشکسوتان 
اکبر احدی، مربی نام‌آشنای بوکس ایران است که هدایت تیم بزرگسالان را برعهده دارد. بسیاری معتقدند احدی در تصمیمات ثوری نقش پررنگی دارد؛ تا جایی که ثوری قرار است دستیاران مربی کوبایی را انتخاب کند. ثوری، رئیس فدراسیون درباره اینکه گفته می‌شود دستیاران سرمربی کوبایی که قرار است هدایت تیم‌های پایه بوکس ایران را برعهده بگیرد از سوی «اکبر احدی» انتخاب خواهند شد، گفت:« اصلا چنین چیزی صحت ندارد. مربیانی که در کلاس رئیس کمیته مربیان فدراسیون جهانی عملکرد خوبی داشته باشند، بیشترین شانس را برای حضور در کادر فنی تیم‌های پایه دارند.» مشتزن‌های ایران با 3 نماینده در بازی‌های آسیایی جاکارتا ظاهر شدند که هر3بوکسور ایران دست خالی به کشور بازگشتند و نتوانستند گوشه‌ای از افتخارات بوکس در بازی‌های آسیایی اینچئون را تکرار کنند. همین نتیجه ضعیف سبب شد برخی‌ها صحبت از رفتن اکبر احدی را مطرح کنند. شنیده دیگر از فدراسیون بوکس راجع‌به رفتن احدی است. با این مضمون برخی‌ها معتقدند احدی باید جایش را به یک مربی خارجی بدهد ولی ثوری اعتقاد دارد سرمربی تیم ملی کماکان باید به کارش ادامه دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید